Pas important pentru deblocarea contractului pe lotul 3 al Autostrăzii Moldovei. Curtea de Apel București a respins, miercuri, după două amânări, contestația constructorului Danlin din județul Neamț. Contestația Danlin viza o clarificare a CNAIR, contestație depusă după ce Nurol a câștigat contractul.
„Soluția pe scurt: Respinge plângerea, ca nefondată. Definitivă. Pronunțată, azi, 17 mai 2023, prin punerea soluției la dispoziția părților prin mijlocirea grefei instanței. Document: Hotarâre 17.05.2023” arată soluția instanței pe care a consultat-o Economedia.
Licitația pentru execuția Lotului 3 (14 km) a fost lansată în urmă cu aproape 2 ani, în iunie 2021, dar contractul nu a fost semnat din cauza contestațiilor. Inițial, CNAIR îi desemnase câștigători pe bihorenii de la Selina (Drum Asfalt – Trameco), dar Nurol, Tekfen și Danlin au depus contestații, câștigate inclusiv la Curtea de Apel București.
Ofertele depuse la contractul pentru Lotul Pietroasele – Buzău (14 km) încă sunt în reevaluare după decizia Curții de Apel București din ianuarie 2023, a explicat pe 6 aprilie șeful CNAIR Cristian Pistol. „Pe lotul 3 din păcate avem o epopee, avem mai multe decizii de la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), de la Curtea de Apel București, în momentul de față am depășit o contestației a unei solicitări de clarificări a comisiei de evaluare… am ajuns într-o nebunie. E o contestație care a fost respinsă de CNSC, iar acum Comisia de Reevaluare evaluează ofertele ținând cont de toate deciziile date de CNSC și de Curtea de Apel anterioare. Nu pot să vă spun că e vorba despre un constructor turc sau unul român, dacă vom avea în continuare contestații nu pot spune când semnăm contractul. În momentul de față ne putem încadra în termenele prevăzute în PNRR (n.r august 2026)”, a afirmat Cristian Pistol. Prin urmare, ofertele fiind în reevaluare nu este 100 % sigur că atribuirea se va face către Nurol.
Lotul 3 nu e singura „problemă” pe secțiunea Ploiești – Buzău. Pe primele două loturi, Asocierile Pizzarotti – Retter și Trace – Coni sunt în întârziere și este puțin probabil să respecte termenul contractual mai 2024. De la Buzău la Pașcani (10 loturi și 250 km. lungime) lucrează UMB cu termene cuprinse între 20 și 30 de luni și șanse mari de a finaliza unele tronsoane chiar înainte de termen.