Autostrada Focșani – Bacău: Ofertele pentru execuția celor 3 loturi pot fi depuse până pe 22 septembrie/ Doi ani și jumătate pentru cel mai lung lot, de 39 de kilometri lungime

A 7 Focșani Bacău

Ofertele pentru execuția secțiunii de Autostradă Focșani – Bacău (96 km) pot fi depuse până pe 22 septembrie, licitația urmând să fie publică în SEAP peste câteva zile după publicarea în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, a anunțat miercuri ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

Chiar dacă este cea mai lungă secțiune a Autostrăzii Moldovei A7 Ploiești– Pașcani, CNAIR a ales varianta a trei loturi, și nu patru cum este Buzău – Focșani (81 km), pentru a include corespunzător nodurile rutiere.

Astfel, pentru lotul de mijloc, Domnești-Târg – Răcăciuni, (lotul 2) al secțiunii Focșani – Bacău, a rezultat o lungime de 39 de kilometri, constructorul având un termen de execuție tot de 30 de luni, la fel ca în cazul loturilor 1 și 3, de 35 kilometri, respectiv 21 de kilometri, așadar pentru lotul 2 CNAIR trebuie să selecteze un constructor foarte puternic.

„Data limită până la care pot fi depuse ofertele pentru construcția celor 95,9 km ai Autostrăzii Focșani-Bacău este 22 septembrie 2022!

Parte a Autostrăzii Moldova (A7), Autostrada Focșani-Bacău este compusă din 3 loturi:
Lotul 1: Focșani – Domnești Târg (35,60 km)
Lotul 2: Domnești Târg – Răcăciuni (38,78 km)
Lotul 3: Răcăciuni – Bacău (21,52 km)
Pentru construcția fiecărui lot în parte (30 de luni perioadă de execuție/lot) este lansat în licitație câte un contract, cu valoare estimată cuprinsă între 2,11 miliarde de lei și 3,14 miliarde de lei, (fără TVA).
2,98 miliarde de lei (fără TVA) / Lotul 1
3,14 miliarde de lei (fără TVA) / Lotul 2
2,11 miliarde de lei (fără TVA) / Lotul 3
Anunțul de participare la licitație va fi vizibil ulterior publicării acestuia în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Proiectul, cu o valoare totală estimată de 8,246 miliarde de lei (fără TVA), este finanțat prin PNRR”, a explicat Grindeanu.

Ministerul Transporturilor estimează că pe cele trei loturi vor lucra aproximativ 1.700 de drumari. „Oportunitatea realizării obiectivului, pe lângă beneficiile economice pe care le va genera, rezidă și din efectele asupra gradului de ocupare a forţei de muncă care se estimează la un număr de 1.700 angajați pentru perioada proiectării și execuției lucrărilor”, arată Ministerul Transporturilor.

Valoarea totală a investiției este de aproape 9 miliarde lei cu 91 de poduri și pasaje incluse.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: