Prima grindă a pasajelor de pe lotul 2 al Autostrăzii de Centură București Sud a fost montată vineri, în total fiind necesare peste 800 de grinzi pentru podurile nodurilor rutiere Jilava (DN 5), Bragadiru (DN 6) respectiv pasajul peste linia de tren București-Giurgiu, un tronson de autostradă de aprox. 15 kilometri care ar urma să fie dat în trafic la sfârșitul anului. Constructorul turc Alsim Alarko lucrează și pe primul lot între Autostrada Soarelui (Glina) și Berceni-Vidra unde mai sunt prevăzute alte 600 de grinzi, toate fiind produse la stația specială de pe șantier.
Pe lotul 2 al Autostrăzii A 0, acum cu stadiu fizic de execuție de aprox. 40 % sunt 15 poduri și pasaje, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor care menține estimarea de punere în circulație înainte de termenul oficial, februarie 2023 : ,, Etapă importantă pe șantierul Autostrăzii Bucureștiului-A0. A fost montată prima grindă
️ De astăzi a început montarea celor 168 de grinzi, la pasajul peste CF București – Giurgiu km 70+500, din totalul celor 811 necesare Lotului II al A0 Sud.
Continuă producția de grinzi în șantier, iar până acum au fost realizate 500 dintre cele 1460 de grinzi necesare loturilor I și II de pe A 0 Sud.
Pe acest șantier ajung, în fiecare zi, circa 20.000 de tone de balast necesar pentru realizarea terasamentelor autostrăzii.
Au fost finalizate toate riglele peste elevațiile deja executate la nodul rutier dintre DN5 și A0.
A început realizarea riglelor la noul nod rutier dintre DN6 și A0.
S-au forat, armat și turnat 864 de piloți dintre cei 890 necesari celor 15 poduri și pasaje de pe amplasament.
Continuă relocarea rețelelor de utilități și devierea lor pentru eliberarea amplasamentului.
În decembrie 2022 se va circula pe Autostrada Bucureștiului între DN 5 și DN 6 și, cu o mobilizare bună a antreprenorilor, în 2023 pe toată A 0 Sud. ” (n.r Alsim Alarko pentru lotul 1 grecii de la Aktor pentru lotul 3 Bragadiru-A1 unde lucrările de-abia au început)
Pe centura actuală se lucrează la pasajele Domnești, Berceni și Popești -Leordeni (Oltenița), sensuri giratorii suspendate cu șanse de finalizare până la sfârșitul anului. În schimb, podul de la intersecția
Cernica cuprins în contractul de modernizare a Centurii între DN 2 și A 2 nu poate fi deschis nici la al doilea termen anunțat (decembrie 2022), deși Scrioșteanu susține că italienii de la Tirrena Scavi vor recupera întârzierea (stadiul fizic pentru acest contract este de doar 13 % potrivit graficului oficial CNAIR, în plus mobilizarea antreprenorului lasă de dorit).