Autostrada Buzău – Focșani: Compania de Drumuri și UMB semnează joi contractele pentru loturile 2 și 3. Umbrărescu poate lucra de la Buzău până la Bacău

Autostrada București Nord Lot 2 UMB asfaltare

Compania de Drumuri și UMB semnează joi contractele pentru loturile 2 și 3 ale Autostrăzii Buzău – Focșani, cele două tronsoane cu o lungime de 67 de kilometri având un termen de execuție de 26 de luni, potrivit unui anunț oficial al Ministerului Transporturilor.

Semnarea contractelor cu firmele lui Dorinel Umbrărescu a fost întârziată după contestațiile Tekfen, admise la CNSC, iar după reevaluare CNAIR l-a desemnat din nou pe constructorul român, dar fără a mai fi depuse noi contestații. Dacă nu ar fi existat problema contestațiilor, cu largul concurs al CNAIR, UMB ar fi putut avea chiar ordinul de începere a lucrărilor și nu de-abia semnarea contractelor, contestațiile Tekfen fiind depuse pe 1 octombrie 2022 (detalii aici).

Astfel, la primăvară, după emiterea avizelor necesare pentru intrarea în șantier, UMB are front de lucru de la Buzău la Bacău, loturile 1 și 4 dintre Buzău și Focșani fiind deja în șantier, iar între Focșani și Bacău contractele sunt semnate. De la Bacău la Pașcani, Danlin a contestat toate cele trei loturi.

Tronsonul 2 (Vadu Pașii – Râmnicu Sărat) are o lungime de 30,8 km și o valoare de 1,31 miliarde de lei fără TVA, iar contractul include construcția a 12 poduri printre care se numără Podul peste Râmnicu Sărat și DN22.

Tronsonul 3 (Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni) are o lungime de 36,1 km și o valoare de 1,46 miliarde de lei (fără TVA), iar pe acest tronson vor fi construite 18 poduri și un pasaj, printre care se numără Podul peste DJ 205R și peste pârâul Ramna. Pentru ambele loturi durata de execuție este de 26 de luni.

CNAIR, vinovată de întârzierea contractelor din PNRR

Horațiu Cosma, fost secretar de stat și membru USR, a analizat decizia CNSC cu privire la loturile 2 și 3 și spune că în cadrul CNAIR s-au făcut erori nepermise.

„Compania de Drumuri a dat de gard cu evaluarea ofertelor pe Autostradă A7 Buzău – Focșani. Printre criticile aduse de Consiliu evaluării ofertelor de către Compania de Drumuri se numără următoarele:

 a uitat să ceară ofertantului câștigător documente prevăzute de lege (anexe cu domeniul de certificare ISO al unui asociat);

a evaluat superficial o serie de modificări aduse de câștigător documentelor ofertei prin clarificările finale (coloane noi introduse în graficul Gantt privind programul de lucrări);

nu a evaluat impactul propunerii ofertantului câștigător pentru o locație pentru organizarea de șantier diferită de cele prevăzute în acordul de mediu, nu a stabilit dacă e necesară o revizuire a acordului de mediu și nu a verificat dacă această eventuală nouă procedură de mediu se încadrează în termenele asumate de ofertant;

nu a analizat serios dacă anumite modificări de prețuri și cantități ale câștigătorului la clarificări sunt sau nu minore.

Dacă cei din CNAIR și-ar fi făcut treaba bine, astăzi contractele de lucrări ar fi putut fi semnate, așa cum s-a întâmplat în septembrie pe loturile 1 și 4 (centurile Buzău și Focșani). Politrucii incompetenți girați de Sorin Grindeanu și de coaliția PSD-PNL la butoanele Companiei de Drumuri au semnat contractele de lucrări pentru doar 25% din A7 Ploiești – Pașcani și se îndreaptă cu pași rapizi spre pierderea fondurilor europene din PNRR”, afirmă Cosma.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *