Autostrada Bucureștiului: Transporturile laudă „progresul” Aktor care a ajuns la aproape 50% pe lotul 3. Dacă grecii mențin ritmul, inaugurarea s-ar putea face vara viitoare

Autostrada București Lot 3 Aktor iunie 2023

Lotul 3 al Autostrăzii A0 București Sud a ajuns la aproape 50%, iar pe șantier constructorul Aktor (Grecia) înregistrează un progres bun, dublu în perioada ianuarie-iunie 2023, față de primele 13 luni de la emiterea Autorizației de Construire (toamna 2021), anunță secretarul de stat în ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu. 50% execuție era și „pragul” pe care ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu l-a stabilit în primăvară pentru a nu rezilia contractul, oricum mult întârziat față de termenele inițiale din contract.

Dacă antreprenorul din Grecia menține mobilizarea din prezent, lucrările s-ar putea termina în vara anului viitor, estimează Scrioșteanu.

„Veste bună. Mă bucur că pot afirma, în sfârșit, că șantierul Lotului 3 Sud al Autostrăzii Bucureștiului A 0 a intrat într-un ritm bun, construindu-se în primele 6 luni ale anului, cât în toate cele 13 luni de la ordinul de începere al lucrărilor, care a fost emis la sfârșitul lunii octombrie 2021. Progresul fizic al execuției lucrărilor a ajuns de la 26% (ianuarie 2023) la aproximativ 50% (sfârșitul lunii iunie 2023). Dacă ritmul se păstrează cel puțin la nivelul acesta, în vara anului viitor, vom putea circula și pe acest lot. Având în vedere faptul că Lotul 1 și Lotul 2 ale A 0 Sud vor fi date în trafic până la sfârșitul acestui an, conform angajamentului constructorului, prin urmare, este necesar ca și acest lot să se dea în trafic cât se poate mai repede, pentru a închide semi-inelul sudic care va prelua traficul de tranzit de pe actuala centură a Capitalei, făcând astfel legătura intre A1, DN6, DN5, DN4 și A2. Lotul 3 al A0 Sud leagă DN6, în zona Bragadiru-Cornetu, până la A1, în zona localităților Ciorogârala-Dragomirești Vale (inclusiv nodul rutier dintre A0 și A1) și are o lungime de 18 km”, a afirmat Ionel Scrioșteanu.

Finalizarea lotului 3 în vara anului viitor (estimat) înseamnă autostradă completă de la Pitești la Constanța, posibil și legătura Balș – Slatina pe drum expres dacă UMB finalizează lotul 4 (Colonești – Pitești, acum la aproximativ 25%).

Și ministrul Grindeanu sublinia mobilizarea mai bună a grecilor.

„Vreau să remarc un lucru bun. Faptul că de două luni și este aici directorul CNAIR (Cristian Pistol) de două-trei luni ritmul lucrărilor este unul sporit față de ce s-a întâmplat în trecut. Au ajuns la execuție la undeva la 40%, poate chiar peste 40%, din ce mi-au spus colegii mei. Au crescut foarte mult în acestă primăvară față de ceea ce s-a întâmplat în trecut. Dar asta nu înseamnă că termenul de primăvara anului trecut nu trebuie respectat. Eu am spus lucrurile bune, dar asta nu înseamnă că nu mai au de recuperat pentru a ajunge la ritmul asumat”, afirma Sorin Grindeanu, pe 14 iunie.

Pe de altă parte, Asociația Pro Infrastructură (API) își arată rezervele față de mobilizarea constructorului din Grecia și termenele oficiale pe care le avansează oficialii din Transporturi. În urmă cu două săptămâni, la ultima evaluare a șantierului, API estima eventuala finalizare a lucrărilor de-abia la sfârșitul anului viitor.

„O medie de aproximativ 3% lunar, cu mari eforturi – acesta este ritmul consacrat al celor de la Aktor. Iar aritmetica simplă ne spune că restul de ~60 de procente necesare deschiderii ar putea fi gata undeva în decembrie 2024, dacă avem noroc. În timp ce termenul contractual de finalizare este aprilie 2024. Până una-alta, șantierul a ajuns la un punct critic: multe poduri/pasaje așteaptă grinzile și pe alocuri ar trebui să vedem primele straturi ale sistemului rutier (strat de formă, fundație balast, balast stabilizat și asfalt, într-un final apoteotic). Toate acestea sunt scumpe, iar cashflow-ul și managementul grecilor lasă foarte mult de dorit. Încă așteptăm revoluția pe care Aktor ne-o tot promite. Speranța moare ultima, dar până la urmă moare și ea”, arată Asociația Pro Infrastructură.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.