Contractul pentru primul lot al Autostrăzii București (Nord) poate fi semnat cu italienii de la Pizzarotti la patru ani de la lansarea licitației și după numeroase contestații la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor și Curtea de Apel București. CNSC a respins vineri, 12 mai, contestația grecilor de la Intrakat, iar CNAIR va solicita constructorului desemnat să aducă actele pentru semnarea contractului de proiectare și execuție. Termenul de realizare este de 34 de luni, 12 proiectare și 22 execuție, iar pe Lotul 1 Joița (A1) – Corbeanca (DN 1) sunt prevăzute 10 structuri din care două pasaje lungi: un pasaj de 733 de metri peste Calea Ferată și DN 7 București – Pitești, respectiv un pod cu o lungime de 650 de metri peste râul Colentina și Magistrala CFR București – Brașov.
„CNSC a respins astăzi contestația formulată de Intrakat. Din acest moment putem începe procedurile pentru semnarea contractului pentru proiectarea și execuția lotului 1 A0 Nord. Vom solicita firmei italiene Pizzarotti să aducă în cel mai scurt timp toate documentele necesare semnării contractului. Construcția Lotului 1 al A0 Nord cu, o lungime de 17,5 km și o valoare de 815,07 milioane de lei (fără TVA), este finanțată prin Programul Transport (PT). Constructorul va avea la dispoziție 12 luni pentru proiectare și 22 de luni pentru execuția lucrărilor”, a transmis directorul CNAIR, Cristian Pistol.
Situația loturilor Aktor și UMB de pe A0
Lotul 1 de pe A0 Nord pe care îl va construi Pizzarotti este între Lotul Aktor de pe A0 Sud unde lucrările avansează foarte greu, iar în iunie, la Ministerul Transporturilor, se va lua decizia privind continuarea sau rezilierea contractului (depinde și de ce se întâmplă la rotativă).
În schimb, pe lotul 2 de pe A0 Nord, UMB va finaliza lucrările în august-septembrie și ar putea deschide toți cei 19 kilometri dacă se rezolvă problema descărcării în Drumul Județean sau în DN 2 la Afumați.
Problemele constructorului Pizzarotti
Cel mai important șantier al Pizzarotti este primul lot al Autostrăzii Moldovei, secțiunea Ploiești – Buzău. Pe lotul Ploiești – Mizil (21 km) lucrările sunt mult întârziate, puțin peste 10%, deși termenul de finalizare este luna aprilie 2024. Pizzarotti va lucra și pe M 300 Cluj – Oradea la modernizarea liniei, dar asociat cu Astaldi (antreprenor general).