Nu vom avea autostradă de la Bragadiru (DN 6) până Autostrada Soarelui, ci doar până la nodul rutier DN 4 din Popești-Leordeni, susține Asociația Pro Infrastructura (API) care pune sub semnul întrebării promisiunile oficialilor din transporturi care au dat asigurări că la vară se deschide lotul 2 Bragadiru – Jilava – Vidra, iar târziu, în toamnă sau decembrie, și lotul 1 până la Autostrada Soarelui.
„Lălăiala pe șantiere, varianta cu baclava. În loc de autostradă între DN5 și DN6 încă din 2022, primim în continuare gogoși tradiționale românești amestecate cu baclavale turcești. Alsim Alarko a ajuns la un progres fizic de aproximativ 60%, respectiv 72% pe loturile 1 și 2 ale Autostrăzii A0 Sud. Asta deși atât autoritățile autohtone, cât și antreprenorul, ne promiteau că până în decembrie 2022 circulăm între DN5 și DN6. În ciuda insistențelor organizației noastre din prima jumătate a lui 2022, deschiderea parțială pe DN5 – DN6 a rămas o nălucă.
Cu această mobilizare la mișto, abia dacă vom vedea cei 10 kilometri dintre DN6 și DN5 inaugurați prin toamnă. Întreg lotul 1 iese din discuție pentru 2023. În opinia noastră, cu MARI eforturi și forțe concentrate ale constructorului și MULTE insistențe din partea oficialilor CNAIR, (încă) este posibilă și o deschidere parțială pe relația DN5 – DN4 în decembrie 2023. Atât. Alsim Alarko a semnat contractele pe loturile 1 și 2 ale A0 Sud în 26.08.2019, respectiv 09.03.2019, cu ordine de începere lucrări emise în 01.03.2021 și 05.11.2020. Ambele prevăd câte 12 luni de proiectare și alte 30 de execuție. Așadar, termenele de finalizare sunt septembrie 2023, respectiv mai 2023. Ambele vor fi ratate, în mod evident. Turcii merită niște penalizări de întârziere, chiar dacă luăm în considerare blocajele birocratice tergiversate de stat și problemele cu aprovizionarea cu balast pentru terasamente”, a transmis joi, API.
Datele oficiale CNAIR privind progresul și mobilizarea pe A0 Sud
Compania de Drumuri susține că Aktor a mobilizat 287 de drumari și 186 de utilaje pe lotul 3 al Autostrăzii Bucureștiului, șantier care a ajuns la 37% execuție. Săptămâna trecută, la o verificare pe șantier, secretarul de stat Scrioșteanu anunța un progres de 38% și o „ușoară îmbunătățire a mobilizării”explicabil și prin amenințările repetate cu rezilierea contractului dacă în iunie nu se ajunge la 50% (termenul și procentele au fost date de ministrul Sorin Grindeanu). Pe lotul vecin (lotul 2) unde lucrează Alsim Alarko (contract în termen conform graficului) și procent de realizare 72%, CNAIR spune că „în șantier sunt mobilizați un număr de 163 de muncitori și 181 de utilaje”. Pe lotul 1 (tot Alsim) A2 – Vidra sunt 180 de drumari cu 200 de utilaje.