Autostrada București – Pitești: Constructorii nu vor să repare podul peste Centura Capitalei. CNAIR a anulat și a doua licitație pentru reparațiile podului construit în 1970

Pasaj centura A 1 Militari

Compania de Drumuri, prin Regionala de Drumuri și Poduri București, va lansa a treia licitație din acest an pentru reparațiile podului peste Centura Capitalei de pe Autostrada A1 București – Pitești, primele două proceduri de achiziție fiind anulate pentru că nu s-au depus oferte.

Podul care supratraversează Centura București și inelul feroviar al Capitalei a fost construit în 1970 și consolidat în 1999. Reparațiile podului de la km 11 se vor face pe ambele sensuri cu închiderea circulației pe câte o cale și devierea traficului pe sensul opus, așa cum se lucrează în prezent la podurile Fetești și Cernavodă pe Autostrada Soarelui, potrivit caietului de sarcini.

Lipsa ofertelor poate fi cauzată fie de valoarea financiară care nu acoperă costul real, fie de problemele pe care le presupune o restricție pe cea mai circulată autostradă din România.

Autostrada A1 București – Pitești este una dintre cele mai aglomerate rute din țară, poate ajunge la o medie de trafic de aproximativ 50.000 autovehicule/zi (MZA) comparativ cu DN 1 Otopeni – Băneasa sau DN 1 Florești – Cluj-Napoca, iar reparațiile podului de la kilometrul 11, practic la intrarea pe A1 din Militari sau ieșirea din A1 spre Centură și bulevardul Iuliu Maniu vor duce la blocaje și mai mari. Cele mai mari probleme de circulație sunt pe ultimii kilometri dinspre Ciorogârla spre Militari, atât la intrarea pe bulevardul Iuliu Maniu din sectorul 6, cât și pe banda pentru virajul la dreapta spre breteaua de acces în Centură unde se formează cozi mari de camioane. Reparațiile podului se vor face pe ambele căi și durează 7 luni, potrivit caietului de sarcini pe care l-a consultat Economedia. Expertiza tehnică a fost realizată în 2018, Proiectul Tehnic a fost aprobat în 2020, iar Autorizația de Construire a fost emisă încă din iulie 2022.

Se vor face lucrări de consolidare la pilele pasajului, iar pentru suprastructura pasajului lucrările se vor face cu închiderea unei căi și devierea circulației pe sensul opus.

„Lucrări la nivelul suprastructurii. Se deviază circulația pe o singură cale. Se desface calea pe pod și se demolează lisa parapetului. Se execută lucrări de reparații la nivelul suprastructurii (grinzi prefabricate, atretoaze și placa monolită). Se demolează stratul de beton degradat”, arată caietul de sarcini”, arată Caietul de Sarcini.

Un alt pod care a mai fost reparat, dar parțial și pe care se circulă cu restricții de viteză din cauza gropilor și a denivelărilor este podul peste Argeș de la km 36, județul Giurgiu.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: