Asocierea Pizzarotti – Retter Project Management a fost declarată, definitiv, câștigătoarea licitației pentru proiectarea și execuția primului lot al Autostrăzii de Centură București Nord, tronsonul de aproape 18 kilometri dintre Joița (A1) și DN 1 Corbeanca. Finalizarea procedurii de achiziție se face la peste doi ani de la lansarea licitației și după mai multe etape de contestații (CNAIR îi desemnase inițial, pe turcii de la Nurol). Pe semi inelul nordic, din cele 4 tronsoane, loturile 2 și 4 sunt contractate cu UMB, iar lotul 3 Afumați – Cernica (8,5 km) încă este în procedura de contestații.
Durata contractului este de 34 de luni, din care 12 pentru proiectare și 22 pentru execuție. Pe traseu sunt prevăzute două pasaje mari, peste Calea Ferată București – Pitești și DN 7, respectiv pasaj peste râul Colentina, peste Calea ferată București – Ploiești și calea ferată Buftea – Mogoșoaia, a transmis șeful CNAIR, Cristian Pistol.
„Am făcut astăzi un pas important pentru completarea Autostrăzii de Centură a municipiului București!
După reevaluarea ofertelor, contractul pentru proiectarea și execuția Lotului 1 al A0 Nord are câștigător desemnat. Sunt 17,5 km pe care Asocierea Impresa Pizzarotti & C Spa Italia s.p.a.- Retter Projectmanagement trebuie să îi finalizeze în 34 de luni (12 luni pentru proiectare și 22 de luni pentru execuția lucrărilor), după semnarea contractului.
Contractul cu o valoare de 815,07 milioane lei, fără TVA, este finanțat prin fonduri europene nerambursabile.
În acest moment situația pe celelalte trei din cele patru loturi ale Sectorului nordic al Autostrăzii de Centură București (49,57 km) este următoarea:
– Pe Lotul 2, cu o lungime de 19 km, Asocierea SC SA&PE Construct SRL – Spedition UMB – Tehnostrade demarează lucrările de construire.
Pentru proiectul cu o valoare de 831,92 milioane de lei, fără TVA, ordinul de începere al fazei de proiectare (12 luni) a fost emis în luna august a anului trecut. Constructorul va intra săptămâna viitoare în faza de execuție a lucrărilor (22 de luni), iar în anul 2024 circulația pe acest sector de autostradă va fi deschisă.
– Pe Lotul 4, cu o lungime de
4,47 km, același constructor român (Asocierea SC SA&PE Construct SRL – Spedition UMB – Tehnostrade), este în faza de proiectare (12 luni).După finalizarea proiectului tehnic, se va intra în perioada de 18 luni pentru execuția lucrărilor, ceea ce va face posibilă deschiderea circulație pe acest sector tot în anul 2024.
Valoare de 312,63 mil. lei fără TVA, este asigurată de asemenea din fonduri europene nerambursabile”, potrivit lui Pistol.
Urmează să fie soluționată și situația Lotului 3 (8,6 km) al A0 Nord. În acest moment ofertele sunt în faza de reevaluare ca urmare a deciziei Curții de Apel București. Oferta constructorului turc IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş., declarată câștigătoare încă din decembrie anul trecut, a fost contestată. După soluționare, constructorul care va semna contractul va avea la dispoziție 12 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor, potrivit șefului CNAIR.