Autostrada București Giurgiu: CNIR, discuție cu proiectanții despre introducerea BIM în Studiul de Fezabilitate

Centura Giurgiu autostrada nemțească beton rezistă la caniculă Sursa Foto : CNAIR

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNAIR) a avut o întâlnire de lucru cu proiectanți consacrați în domeniul drumuri, poduri, geotehnică, reprezentanți ai mediului academic și ai Asociației BIMTECH/building SMART România, cu ocazia finalizării consultării publice pentru Caietul de Sarcini al Drumului de Mare Viteză București-Giurgiu, anunță instituția

Caietul de Sarcini pentru Studiul de Fezabilitate al proiectului include elemente inovatoare, precum modelarea 3 D Building Information Modelling (BIM), cerință în premieră pentru un Studiu de Fezabilitate aferent unei lucrări de infrastructură mare.

„Modelarea BIM reprezintă un proces inteligent bazat pe model 3D, care oferă instrumente și informații pentru planificarea, proiectarea, execuția și gestionarea construcțiilor și a infrastructurii. Am discutat cu proiectanții despre această cerință a CNIR în caietul de sarcini, iar includerea cerințelor BIM și open BIM este un pas necesar pentru derularea proiectelor de infrastructură rutieră la cele mai înalte standarde și în concordanță cu cerințele pieței de profil”, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.

La discuție au fost prezenți Adrian Burlacu, decan al Facultății de Drumuri și Poduri din cadrul Universității Tehnice de Construcții București care și-a exprimat susținerea totală în privința acestei noi abordări. În vederea elaborării acestor cerințe de schimb de informații, CNIR transmite că a colaborat cu Asociația BIMTECH/buildingSMART România, parte a Building Smart Internațional.

Caietul de Sarcini pentru Studiul de Fezabilitate al Drumului de mare viteză București-Giurgiu a fost lansat în consultare publică, în luna iulie. Durata de consultare publică este de trei săptămâni și precede licitația pentru studiul de fezabilitate al viitorului drum de mare viteză.  Drumul de mare viteză București-Giurgiu este proiect propriu al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), iar studiul de fezabilitate va avea o durată estimată cuprinsă între 18 și 24 de luni. Licitația urmează să fie lansată până la finalul anului.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: