Autostrada București: Curtea de Apel a respins contestația turcilor de la Ictaș pentru lotul 3. Chinezii, așteptați de aproape două luni să depună actele pentru semnarea contractului de proiectare și execuție

Autostrada de Centura Bucuresti Nord Sursa foto: Facebook / Cristian Pistol

Curtea de Apel București a respins luni, 27 februarie, contestația turcilor de la Ictaș împotriva CNAIR și a constructorului China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC) care a câștigat licitația. Contractul cu constructorul din China putea fi semnat încă de luna trecută, după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a respins plângerea Ictaș, dar constructorul chinez nu a depus actele.

„Respinge plângerea ca nefondată. Respinge cererea intimatei China de obligare a petentei la plata cheltuielilor de judecată. Definitivă. Pronun?area se face prin punerea solu?iei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei, conform art. 402 Cod procedură civilă, astăzi, 27.02.2023. Document: Hotarâre  27.02.2023”, arată decizia CAB.

Compania de Drumuri a lansat contractul pentru proiectarea și execuția lotului 3 Afumați – Pantelimon (8,5 kilometri între DN 2 și DN 3) în iunie 2019 și a primit 12 oferte, dintre care două de la constructori din China Synohidro și China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC). După mai multe rânduri de contestații la CNSC și Curtea de Apel București între Turcii de la Ictas și chinezii de la CCECC, pe 4 noiembrie 2022, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu anunța că semnarea contractului cu chinezii nu mai poate fi amânată și este o chestiune de câteva zile.

„E o întreagă istorie cu acel lot. Două loturi din cele patru nu au constructor. pe lotul 3, în urmă cu ceva vreme a fost desemnat un anumit câștigător. Au fost două decizii ale instanței și două ale CNSC prin care se desființa decizia CNAIR. Sunt patru decizii, nu văd alte soluții decât aceea de a se semna. Motivarea este că nu se aplică prevederea legii care exclude companiile din China de la licitații pentru că procedurile au început anterior legii. Pe mine mă interesează ca, dincolo de constructor, la CNAIR și CFR să se facă lucrările. Cred că s-au cerut documentele pentru semnare, este o durată de câteva zile”, spunea Sorin Grindeanu. Însă CNAIR nu a trecut direct la semnarea contractului, ci a găsit soluția procedurală să desemneze, din nou, constructorul din China, ministrul Grindeanu anunțând public soluția CNAIR pe 25 noiembrie 2022.

Pe Semi inelul de nord al Autostrăzii București nu este contract semnat nici pentru lotul 1, tronosnul de 17 km dintre A1 și DN 1 (Corbeanca).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: