Compania de Drumuri a lansat miercuri licitația pentru proiectul tehnic al tronsonului Brașov – Făgăraș, parte a Autostrăzii Brașov – Sibiu, a anunțat ministrul Transporturilor Cătălin Drulă, care a precizat că pentru secțiunea dintre Făgăraș și Sibiu acordul de mediu va fi emis în aprilie, după care poate fi lansată licitația de construire.
„Am scos de la sertar proiectul Autostrăzii Brașov – Făgăraș. În sfârșit, acest proiect ținut la sertar ani de zile face primii pași către realizare: a fost lansată licitația pentru documentația tehnică a autostrăzii”, a scris Cătălin Drulă, pe Facebook.
Cu o lungime de 48 de kilometri, sectorul – parte din Autostrada Transilvania – este scos la licitație pentru completarea studiului de fezabilitate și pentru elaborarea proiectului tehnic.
Potrivit lui Drulă, licitația este una „pe model nou”, în care CNAIR primește la final întreaga documentație tehnică, iar la momentul la care va fi organizată licitația pentru construire, lucrările vor putea începe imediat, fără blocaje, cu toate exproprierile făcute și fără surprize în teren.
„Un exemplu bun în acest sens este Autostrada Moldovei – A7, la care, în luna mai, vom lansa licitația pentru construirea primului sector, apoi, cu decalaj de circa două luni, restul de sectoare succesiv”, a afirmat ministrul.
În ceea ce privește sectorul Făgăraș – Sibiu, ministrul Cătălin Drulă a transmis că studiul de fezabilitate a fost finalizat. „Mai rămâne doar emiterea acordului de mediu, preconizată la sfârșitul lui aprilie. Apoi lansăm licitația pentru construirea (proiectare + execuție) acestui tronson”, a scris Drulă.
Noul model de caiet de sarcini
Ministrul Transporturilor precizează că CNAIR a finalizat, de asemenea, noul model de caiet de sarcini pentru licitații, iar autostrada Brașov – Făgăraș este prima care beneficiază de această reformă.
Printre avantajele noului caiet de sarcini se numără:
- termene realiste pentru realizarea activităților;
- corelarea obiectivelor naționale și europene cu cele locale prin implicarea autorităților locale ca stakeholderi în proiect;
- uniformizarea documentației tehnice, dar și a celei contractuale;
- plăți intermediare definite corect și corelate cu graficul de realizare a proiectului.
„Pregătirea temeinică a unui proiect este singura cale de a ne asigura că facem autostrăzi în cel mai scurt timp posibil. Avem nevoie de infrastructură, dar nu ne permitem să o facem de mântuială”, a conchis ministrul.