Consiliul Județean Brașov a eliberat certificatul de urbanism pentru Autostrada Brașov-Făgăraș, inclusiv relocarea rețelelor de utilități de pe culoarul șoselei de mare viteză, a anunțat președintele instituției, Adrian Veștea.
Secțiunea de Autostradă Brașov -Făgăraș are o lungime de 48 kilometri, face parte din A 3 Brașov-Sibiu, face parte din A 3 (Transilvania) și este în etapa de reactualizare a Studiului de Fezabilitate și realizarea Proiectului Tehnic. Contractul a fost semnat cu Search Corporation în august 2021 pentru o durată de 22 de luni (SF) respectiv 3 luni ( PT). Mai avansată este secțiunea Făgăraș-Sibiu (68 km.), licitația pentru proiectare și execuție fiind lansată în august.
Licitația este una „pe model nou”, în care CNAIR primește la final întreaga documentație tehnică, iar la momentul la care va fi organizată licitația pentru construire, lucrările vor putea începe imediat, fără blocaje, cu toate exproprierile făcute și fără surprize în teren. După predarea documentației tehnice, Compania de Drumuri poate lansa direct licitația pentru execuție : ,,Am semnat certificatul de urbanism pentru Autostrada Braşov – Făgăraş, inclusiv pentru reţelele de utilităţi din culoarul investiţiei. Traseul tronsonului Braşov – Făgăraş din autostrada A 13 Braşov – Sibiu măsoară aproximativ 48 de km şi se va desfăşura pe teritoriul administrativ al localităţilor Codlea, Dumbrăviţa, Şinca, Şercaia şi Mândra. Acest obiectiv investiţional este deocamdată în faza de proiectare, incluzând actualizarea studiului de fezabilitate şi definitivarea Proiectului pentru Autorizarea lucrărilor de Construire – PAC, însă sperăm ca aceste etape să se deruleze fără probleme, astfel încât achiziţia lucrărilor să se poată face într-un timp cât mai scurt.” a transmis liberarul Adrian Veștea.
De la Brașov la Bacău, contractul pentru proiectarea Autostrăzii A 13 urmează să fie reziliat în scurt timp, anunța la începutul lunii septembrie, ministrul Sorin Grindeanu. Proiectantul a notificat CNAIR pentru rezilierea amiabilă a contractului încă de la începutul lunii iunie, arătând că nu mai poate acoperi costurile suplimentare pentru investigațiile geotehnice ( n.r contractul a fost câștigat cu o ofertă de 20 de milioane de lei față de estimarea CNAIR de 30 de milioane, oricum un cost subevaluat pentru Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pe un traseu de 160 de kilometri de autostradă care traversează munții).