Autostrada Brașov -Bacău : CNAIR deblocat a treia licitație pentru proiectarea preliminară, iar ofertele pot fi depuse până la 30 mai. CNAIR le cere proiectanților 1490 de foraje, din care 162 în zone inaccesibile

DN 1 ieșire spre Făgăraș Sursa Foto : CNAIR

Compania de Drumuri (CNAIR) a deblocat licitația pentru finalizarea studiului de fezabilitate al Autostrăzii Brașov-Bacău (A 13), noul termen pentru depunerea ofertelor fiind 30 mai. În urmă cu aproape două săptămâni CNAIR a suspendat licitația lansată în martie după ce constructorii au depus 140 de clarificări. Întrebările/clarficările se referă la condiții contractuale, autorizații și problema forajelor, CNAIR solicitând proiectanților 1490 de foraje din care 162 în zone inaccesibile, arată docuemtnația pe care a consultat-o Economedia. Astfel, proiectanții trebuie să amenajeze drumuri suplimentare de acces. De asemenea, CNAIR a solicitat camere video pentru transmisii LIVE și sisteme GPS : ,,Pentru realizarea forajelor geotehnice, Prestatorul va avea la dispoziție minim 6 instalații mecanizate de foraj. Echipamentele /Utilajele (forezele mecanice) care vor fi folosite pentru realizarea forajelor geotehnice vor fi dotate cu un sistem monitorizare (GPS, Camere video) care să poată fi accesate, pe parcursul mobilizării utilajelor și realizării activităților în cadrul Contractului de către Beneficiar, Live, prin intermediul camerei de date”.

Proiectanții au cerut clarificări privind forajele, 1490 pe toată lungimea autostrăzii, 807 în zona de deal/munte și 105 pentru tuneluri. Din totalul de aproape 1500 de foraje, 162 sunt în zone inaccesibile.

Alte întrebări ale proiectanților : ,,In conditiile in care nu se pune la dispozitie o harta cu zonele cu potential de alunecare, a zonelor cu alunecari de teren active, zone mlastinoase etc., va rugam sa specificati prin ce criteriu se va face diferentierea ofertelor pentru monitorizarea Geotehnica.”
,,Raspunsul 135. Oferta va fi intocmita respectand minim cerintele Caietului de Sarcini iar criteriile de atribuire sunt prezentate in cadrul Instructiunilor catre ofertanti. In vederea confirmarii si/sau completarii informatiilor existente, pentru estimarile necesare intocmirii ofertei privind Monitorizarea Geotehnica, recomandam efectuarea de vizite in teren.”

 

După doi ani pierduți la primul contract cu Search (reziliat amiabil) și încă o licitație ratată din lipsă de oferte, Compania de Drumuri (CNAIR) a lansat la sfârșitul lunii martie a treia licitație, durata contractului fiind tot de 24 de luni, dar cu o valoare semnificativ mai mare, între 77 și 91 de milioane de lei, aproape dublu față de precedenta. Spre deosebire de a doua licitație, anulată la începutul anului, care avea o valoare minimă de 45 de milioane lei, a treia procedură de achiziție are un cost estimat cuprins între 77 și 91 de milioane lei, dar și o durată a contractului de 125 de luni (peste 10 ani). Dacă pentru Studiul de Fezabilitate sunt prevăzute 24 de luni, CNAIR a inclus în acest contract și monitorizarea geotehnică (36 de luni), respectiv 60 de luni pentru asistență tehnică pe durata etapelor de proiectare și execuție, de asemenea și monitorizarea geotehnică, potrivit datelor pe care le-a consultat Economedia în Caietul de Sarcini. În plus, CNAIR a stabilit obligația proiectantului de a lucra cu minimum 6 foreze dotate cu sisteme GPS și camere pentru transmisia LIVE.

De la Bacău la Sibiu pe culoarul A13/A3 Search face completarea Studiului de Fezabilitate pentru secțiunea Brașov – Făgăraș (prelungit pentru 2024), iar din cele patru loturi ale secțiunii Sibiu – Făgăraș, lotul 4 câștigat de Makyol este contestat.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: