Autostrada Brașov-Bacău, la a treia licitație : CNAIR a primit trei oferte pentru finalizarea studiului de fezabilitate

DN 1 ieșire spre Făgăraș Sursa Foto : CNAIR

Compania de Drumuri a primit trei oferte la contractul pentru finalizarea studiului de fezabilitate al Autostrăzii A 13 Brașov-Bacău, licitație la a treia procedură. Cele trei oferte au fost depuse de proiectanții Consitrans, Mega Muhendislik și Explan. Proiectantul Consitrans a fost acuzat de ministrul Sorin Grindeanu că ar fi greșit documentația pentru Autostrada Moldovei (pânza de apă freatică la 60-70 cm.) iar fostul ministru Cătălin Drulă spune că proiectarea Autostrăzii Ploiești-Brașov (tot Consitrans) este mult întârziată.

,,Proiectul autostrăzii Brașov-Bacău merge înainte ! 3 operatori economici au depus astăzi oferte pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate necesar construcției A 13 :

– CONSITRANS SRL

– MEGA MÜHENDISLIK MÜŞAVIRLIK A.Ş.

– Asocierea EXPLAN SRL (lider) – DP CONSULT SA – TEKFEN MÜHENDISLIK A.Ş. (TEKFEN ENGINEERING Co. Inc.) Autostrada Brașov – Bacău va ave o lungime de aproximativ 164 km, iar câștigătorul va avea la dispoziție 24 de luni pentru finalizarea acestui Studiu de Fezabilitate.” -Cristian Pistol.

La începutul lunii, CNAIR a suspendat licitația lansată în martie după ce constructorii au depus 140 de clarificări. Întrebările/clarficările se referă la condiții contractuale, autorizații și problema forajelor, CNAIR solicitând proiectanților 1490 de foraje din care 162 în zone inaccesibile, arată documetația pe care a consultat-o Economedia. Astfel, proiectanții trebuie să amenajeze drumuri suplimentare de acces. De asemenea, CNAIR a solicitat camere video pentru transmisii LIVE și sisteme GPS : ,,Pentru realizarea forajelor geotehnice, Prestatorul va avea la dispoziție minim 6 instalații mecanizate de foraj. Echipamentele /Utilajele (forezele mecanice) care vor fi folosite pentru realizarea forajelor geotehnice vor fi dotate cu un sistem monitorizare (GPS, Camere video) care să poată fi accesate, pe parcursul mobilizării utilajelor și realizării activităților în cadrul Contractului de către Beneficiar, Live, prin intermediul camerei de date”.

Proiectanții au cerut clarificări privind forajele, 1490 pe toată lungimea autostrăzii, 807 în zona de deal/munte și 105 pentru tuneluri. Din totalul de aproape 1500 de foraje, 162 sunt în zone inaccesibile.

După doi ani pierduți la primul contract cu Search (reziliat amiabil) și încă o licitație ratată din lipsă de oferte, Compania de Drumuri (CNAIR) a lansat la sfârșitul lunii martie a treia licitație, durata contractului fiind tot de 24 de luni, dar cu o valoare semnificativ mai mare, între 77 și 91 de milioane de lei, aproape dublu față de precedenta. Spre deosebire de a doua licitație, anulată la începutul anului, care avea o valoare minimă de 45 de milioane lei, a treia procedură de achiziție are un cost estimat cuprins între 77 și 91 de milioane lei, dar și o durată a contractului de 125 de luni (peste 10 ani). Dacă pentru Studiul de Fezabilitate sunt prevăzute 24 de luni, CNAIR a inclus în acest contract și monitorizarea geotehnică (36 de luni), respectiv 60 de luni pentru asistență tehnică pe durata etapelor de proiectare și execuție, de asemenea și monitorizarea geotehnică, potrivit datelor pe care le-a consultat Economedia în Caietul de Sarcini. În plus, CNAIR a stabilit obligația proiectantului de a lucra cu minimum 6 foreze dotate cu sisteme GPS și camere pentru transmisia LIVE.

De la Bacău la Sibiu pe culoarul A13/A3 Search face completarea Studiului de Fezabilitate pentru secțiunea Brașov – Făgăraș (prelungit pentru 2024), iar din cele patru loturi ale secțiunii Sibiu – Făgăraș, lotul 4 câștigat de Makyol este contestat.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: