Autostrada A1 București – Pitești: CNAIR a lansat a treia licitație pentru reparații capitale la pasajul peste Centura București/ Lucrările la podul construit în 1970 vor dura 7 luni și se fac cu restricții de circulație

Autostrada A1 București - Pitești Pasaj Centura Capitalei

Compania de Drumuri a lansat o nouă licitație (a treia) pentru reparații capitale la Pasajul peste Centura București, de pe Autostrada A 1 București-Pitești. Podul peste Centura Capitalei și inelul feroviar a fost construit în 1970 și a mai trecut prin reparații în 1999, iar la primele două licitații, CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri București nu a primit oferte, după cum Economedia a explicat aici.

Spre deosebire de licitațiile anterioare, CNAIR a majorat semnificativ valoarea contractului, de la 5,8 milioane lei, la 9,1 milioane lei, dar a menținut durata pentru lucrări la 7 luni. Reparațiile pasajului se vor efectua cu închiderea circulației pe câte un sens și devierea traficului pe sensul opus, cu câte o bandă în ambele direcții, situație care va duce la formarea coloanelor pe ambele sensuri, A1 București – Pitești fiind cea mai aglomerată autostradă din România cu o Medie Zilnică Anuală (MZA) de peste 40.000 autovehicule.

Autostrada A1 București - Pitești Pasaj Centura Capitalei Autostrada A1 București - Pitești Pasaj Centura Capitalei

Totodată, Ministerul Transporturilor intenționează să lărgească întreaga Autostradă A1 București – Pitești la 3 benzi/sens și, prin CNAIR, va lansa o nouă licitație pentru realizarea Studiului de Fezabilitate.

Lărgirea la 3 benzi/sens este obligatorie pe A1 București – Pitești unde capacitatea de preluare este cu mult depășită, iar pe tronsonul Ciorogârla – București se produc zilnic tamponări și accidente (și favorizate de  lipsa descărcării în A0 – Autostrada Bucureștiului).

„Scopul principal al obiectivului este reprezentat de creșterea etapizată a capacității de transport A autostrăzilor A1 (sectorul București – Pitești) A2 (București – Fundulea) și A3 (Moara Vlăsiei – Dumbrava), respectiv transformarea în sectoare de autostradă cu trei benzi pe sens. Documentația tehnică va trata identificarea de soluții etapizate pentru creșterea capacității de transport astfel încât traficul pe A1, A2 și A3 să se desfășoare în condiții de siguranță și confort, corespunzător cerințelor traficului actual și de perspectivă pe o durată de 30 de ani prin realizarea unor soluții tehnice moderne”, arată CNAIR.

Autostrada A1 București – Pitești este una dintre cele mai aglomerate rute din țară, pe tronsonul Ciorogârla – Militari (Iuliu Maniu/intrare pe Centură) cozile fiind pe mai mulți kilometri. Pentru A3 Moara Vlăsiei – nod Dumbrava lărgirea este necesară pentru că, din 2024-2025 se estimează deschiderea primelor tronsoane de pe Autostrada Moldovei A7, iar legătura A3 – A7 se face la nodul rutier Dumbrava în Prahova.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: