Autostrada A0 Sud. Circulația pe lotul 1 Glina – Vidra se deschide luna aceasta, anunță ministrul Transporturilor

A0 Alsim Nod Glina Captură You Tube

Circulația pe lotul 1 Glina – Vidra de pe Autostrada A0 București Sud se va deschide integral luna aceasta, astfel că șoferii vor putea circula la profil de autostradă fără întrerupere de la intersecția cu DN6 până la A2 și mai departe spre Constanța, pe o lungime totală de peste 236 de km, anunță ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, miercuri, după o vizită pe șantier. În schimb, grecii de la Aktor au decalat pentru septembrie termenul pentru deschiderea lotului 3 Bragadiru-Joița și nu au accelerat ritmul de lucru, astfel că circulația integral pe autostradă între Pitești și Constanța ar putea întârzia.

În aprilie au fost inaugurați șapte kilometri de „autostradă muzeu” dintre Jilava și Vidra pe lotul 2 terminați încă din noiembrie-decembrie 2023 (la inaugurarea lotului Bragadiru – Jilava de 9 km) și încă 6 kilometri aferenți lotului 1 între Vidra și DN 4 Popești Leordeni.

Pentru restul de 10 kilometri ai lotului 1 între Popești Leordeni și Autostrada Soarelui (A2), Alsim Alarko avea termen de execuție 31 mai 2024, însă acesta a fost extins.

Ministrul Grindeanu anunță deschiderea circulației și pe acest lot în această lună. „În aceste condiții, se va putea circula la profil de autostradă de la intersecția cu DN6 până la A2 și mai departe spre Constanța, pe o lungime totală de peste 236 de km (lungimea Loturilor 1 și 2 ale A0 Sud: 33,23 km la care se adaugă lungimea A2: 202,8 km)”, afirmă el.

Ministrul Transporturilor mai susține că alți 11 kilometri din A0 ar putea fi dați în circulație în acest an, dacă constructorul chinez CCECC poate finaliza lucrările care vor asigura descărcarea traficului rutier de pe A3 București – Ploiești în DN2. În prezent, un lot de 9 km construit de UMB este muzeu în lipsa nodului de descărcare provizorie în DJ100 la vest de Afumați.

„Pe Lotul 3 (Afumați – Pantelimon) al A0 Nord avansul este destul de bun pe primii kilometri.
Constructorul chinez a ajuns la un stadiu fizic de 10% pe întregul șantier, iar la nodul rutier cu DN2 este la un stadiu fizic de peste 18%.
Termenul contractual pentru finalizarea întregului lot (8,6 km) este anul 2025.
Am stabilit să insiste anul acesta pe sectorul de 2,3 km care va asigura descărcarea traficului rutier în DN2.
Dacă se menține ritmul, la sfârșitul acestui an (2024), vom putea da în circulație încă 11 km! Astfel, se va circula la profil de autostradă între intersecțiile cu DN1, A3 și DN2, pe o lungime totală de 21 de km.
Din păcate, constructorul grec de pe Lotul 3 (Bragadiru-Joița) A0 Sud nu a accelerat ritmul așa cum a promis.
Aici, antreprenorul a decalat deja termenul din august în septembrie 2024.
Însă, pentru a recupera întârzierile și pentru a respecta noul termen, constructorul trebuie să înceapă urgent să lucreze în șantier în mai multe schimburi”, transmite Sorin Grindeanu.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: