Autostrada A 1 Sibiu-Pitești : PORR a primit Autorizația de Construire pentru nodul rutier Tigveni de pe lotul 4. Încă 40 de kilometri din Autostrada A 1 peste 3 ani

Tunel Daniela Autostrada A 1

Constructorul lotului 4 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești a primit marți, 30 ianuarie 2024, Autorizația de Construire pentru nodul rutier de la Tigveni (jud. Argeș), legătura cu DN 73 C Curtea de Argeș-Râmnicu Vâlcea și conexiunea cu lotul 3 WeBuild Tigveni -Cornetu. Ministerul Transporturilor a autorizat constructorului PORR (Austria) lucrări cu o valoare de 129 milioane lei și o durată de 44 luni (durata execuției care a început în primăvara 2023). La finalul anului (2024) WeBuild ar putea finaliza cei 30 de kilometri dintre Pitești și Curtea de Argeș (înainte de termen), iar PORR are termen de 2027 pentru lotul 4 Curtea de Argeș-Tigveni.

,,SE AUTORIZEAZĂ executarea lucrărilor de construire pentru: “Autostrada Sibiu-Pitești, secțiunea 4 Curtea de Argeș-Tigveni”  km 81+900 – km 91 +761″ – Etapa a – II-a. Amplasamentul lucrărilor care se supun autorizării se află, pe teritoriile administrative ale comunei Tigveni și Municipiului Curtea de Argeș,
obiectivul de investiții face face parte din releaua rutierd TEN-T. Lucrări de autostradă; Nod Tigveni; Relocare rețea rutieră existentă; Lucrări de
scurgerea apelor; Lucrări de consolidări; Lucrări hidrotehnice; Relocarea relelelor existente (apă -canal, electrice de medie/joasă tensiune, electrice de  tensiune, transport gaz, telecomunicații); Lucrări pentru protecția mediului.” – Autorizația de Construire.

,,În șantier sunt mobilizați un număr de 350 de muncitori și 140 de utilaje. Antreprenorul lucrează de la începutul acestui an, indiferent de condițiile meteorologice. Antreprenor: PORR Construct SRL; Lungime: 9,86 km.; Durată contract: 60 de luni (16 luni proiectare, 44 de luni execuție); Valoare contract: 1,678 miliarde de lei, fără TVA; Sursă de finanțare: Programul Transport (PT); Stadiu actual: 18%; Termen deschidere: 2027.” a transmis pe 10 ianuarie 2024 CNAIR. Lucrările în tunel au început efectiv în septembrie fiind forați primii 24 de metri. Tunelul de pe lotul Curtea de Argeș – Tigveni are 1,3 kilometri și se execută cu metoda NATM din Austria (detalii aici).

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

La ceremonia oficială de lansare, șeful de proiect, inginerul Fernando Lopes a spus că lucrările ar trebui terminate în 3 ani „sperăm ca în trei ani de zile să fie un proiect finalizat cu succes în care toată lumea s-a implicat”, potrivit imaginilor publicate pe Canalul YouTube „Răducu P Drum”.

Tunelul Momaia are o lungime de 1,3 km și este format din 2 galerii principale separate, una pentru fiecare sens de mers. Va fi realizat în conformitate cu normativele și directivele europene, iar printre particularități regăsim:

– câte 2 benzi pe sens și acostamente – sistem de ventilație – sistem de evacuare

– iluminat public– sistem de comunicare câte o clădire la intrare și ieșire, pentru controlul și operarea tunelului. Antreprenorul estimează un termen de 2 ani pentru săpătura tunelului, 1 an pentru căptușarea interioară și până la 8 luni pentru instalarea echipamentelor și testare.

Cel mai lung tunel al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești este cel de la Poiana (1,7 km) pe lotul 3 (WeBuild), dar probabil cel mai greu de construit (din cauza reliefului/accesului) va fi cel de pe Lotul 2 Boița – Cornetu (Tunel Câineni 1.590 metri).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Toate bune și frumoase! Probabil ca nici copii noștri nu vor avea autostrada completa! Cat despre cea de la Ploiești la Brașov…nu mai scrieți nimic băieți… Ce sa înțelegem din tăcerea asta suspecta?!?…

  2. Teoretic, tronsonul de autostrada Sibiu-Pitesti este împărțit în 5 secțiuni. Fiecare secțiune poate avea mai multe loturi. Exemplu: secțiunea 1 (Porr ) are 2 loturi…
    Am zis ca poate data viitoare reușiți sa faceți articol corect

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.