Autoritatea de reglementare a concurenței din Marea Britanie investighează prețurile dinamice pentru concertele Oasis. Costul unui bilet a crescut chiar și cu 200 de lire

trupa oasis Sursa foto: Fabio Diena | Dreamstime.com

Autoritatea de reglementare a concurenței din Regatul Unit a lansat o investigație privind vânzarea de bilete la concertele de anul viitor în care se reunește trupa britanică Oasis, inclusiv modul în care a fost utilizată „tarifarea dinamică”, transmite BBC.

Autoritatea pentru concurență și piețe (CMA) investighează dacă platforma de vânzare a biletelor Ticketmaster a încălcat legislația privind protecția consumatorilor. 

Stabilirea dinamică a prețurilor a însemnat că pe Ticketmaster, unde biletele pentru turneul de reunire au fost vândute inițial, prețurile au crescut în funcție de cerere. 

Ancheta va examina dacă: Ticketmaster s-a angajat în practici comerciale neloiale; cumpărătorii au primit informații clare care să le explice faptul că biletele ar putea fi supuse unor creșteri de prețuri; oamenii au fost puși sub presiune pentru a cumpăra bilete într-o perioadă scurtă de timp. 

Ancheta CMA vine în urma criticilor fanilor Oasis cu privire la prețurile dinamice din ultima săptămână. 

Mulți au spus că au ajuns să plătească mult mai mult decât se așteptau pentru bilete la turneul trupei de anul viitor – până la 350 de lire sterline pe bilet, cu aproximativ 200 de lire sterline mai mult decât fusese anunțat.  

Și trupa a criticat sistemul, spunând: „Trebuie să fie clar că Oasis lasă deciziile privind biletele și prețurile în întregime la latitudinea promotorilor și a managementului lor.” 

CMA, care este un departament guvernamental independent, a declarat că se află în „stadiul inițial al investigației sale”. 

Organismul a declarat că va intra în contact cu Ticketmaster și va aduna „dovezi din diverse alte surse”, care ar putea include managementul trupei și organizatorii de evenimente. 

CMA a declarat: „Nu ar trebui să se presupună că Ticketmaster a încălcat legislația privind protecția consumatorilor. CMA va analiza, de asemenea, dacă este oportun să investigheze comportamentul oricărei alte persoane în legătură cu această problemă”.

Sursa foto: Fabio Diena | Dreamstime.com

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: