Automobilele electrice în Europa: 70% din stațiile de încărcare se află în trei țări – Olanda, Franța și Germania. România, departe de top

enel-x-statie-electrica Foto: Enel

Olanda, Franța și Germania conduc detașat topul țărilor europene în ceea ce privește numărul de stații de încărcare, potrivit unei analize realizate de publicația italiană La Repubblica și citate de Rador.

Asociația europeană a producătorilor de automobile (ACEA) arată că 70% din toate stațiile de încărcare din Europa ar fi amplasate în aceste trei țări, o adevărată performanță dacă se ia în considerare faptul că acestea reprezintă doar 23% din suprafața totală a UE.

Restul de 30% din stații ar fi amplasate pe restul de 77% din teritoriul european. Cifrele vorbesc de la sine: în Olanda există 66.665 de stații, în Franța 45.751 și în Germania 44.538.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

România, care este de aproximativ șase ori mai mare decât Olanda, are doar 493 de puncte de încărcare, sau 0,2% din totalul UE. Italia se află, în schimb, pe locul patru, cu un procent de 5,8%, cu mult în urma Germaniei, care deține 19,9%.

„Oricine dorește să cumpere un vehicul electric, sau cu celule de combustibil, depinde de o infrastructură de încărcare sau alimentare, fie acasă, fie la serviciu, sau pe drum”, a declarat directorul general al ACEA, Eric-Mark Huitema. „A sosit timpul ca guvernele din întrega Europă să accelereze cursa către o mobilitate mai ecologică”.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Toata lumea vorbeste despre eco-mobility prin masinile electrice, dar nimeni, mai dar nimeni, parca ar fi toti legati la ochi, nu vorbeste despre “bisnita” din spatele statiilor de incarcare unde pretul kWh este atat de mare incat este mai rentabil sa mergi pe motorina. Majoritatea statiilor sunt facute cu fonduri europene cica sanchi eco/green iar curentul e cumparat/produs cu max 0.5lei/kWh iar la o astfel de statie pentru fast charge platesti 2lei/kWh. Pai degeaba da guvernu mii de oiro subventie pt masini electrice, pt resurse regenerabile cand se interpun bisnitarii care ma fac pe mine sa zic, mai bine iau un 2L TDI la mana a doua din ghermania care consuma 5l/suta …

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.