Automobilele de lux au cunoscut vânzări record în 2021. Printre cele mai cumpărate modele au fost SUV-urile

rolls-royce, automobile, masini de lux Sursă foto: Pexels

Aflate la vârful unei pieţe auto paralizate de criza sanitară, automobilele de lux precum Rolls-Royce, Bentley sau Bugatti au cunoscut un an 2021 record, în frunte fiind vânzările de SUV-urile, informează AFP, citat de Agerpres.

Constructorul britanic de automobile de lux Rolls-Royce, o divizie a grupului german BMW, a reuşit în acest an să îşi depăşească recordul istoric din 2019, în condiţiile în care a vândut un număr fără precedent de 5.586 de automobile. Clienţii înstăriţi s-au îngrămădit să cumpere noul coupe Ghost şi noul SUV Cullinan, care au un preţ de pornire de 300.000 de euro.

Rivalii Bentley şi Lamborghini (ambele mărci controlate de grupul Volkswagen) au stabilit şi ei noi recorduri de vânzări în acest an, cu 14.659 respectiv 8.405 de vehicule vândute la nivel mondial în 2021, în special graţie SUV-urilor Bentayga şi Urus, care se comercializează pentru aproximativ 200.000 de euro.

Analize Economedia

retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar

De asemenea, constructorul de supercaruri Bugatti a salutat ceea ce a numit “cel mai bun an din istoria companiei”, cu 150 de automobile comandate, fiecare pentru un preţ de aproximativ trei milioane de euro.

„Peste tot este la fel: după criză, bogaţii sunt mai bogaţi iar săracii sunt mai săraci. Segmentele de lux şi cele premium au rezistat mai bine decât segmentul generalist”, comentează Adolfo De Stefani Cosentino, preşedintele Federaţiei italiene a concesionarilor de automobile (Federauto).

Industria auto a fost lovită de o penurie de componente

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

La nivel general însă, în paralel cu criza sanitară, industria auto mondială a fost lovită de o penurie de componente, în special semiconductori, care a forţat producătorii să reducă activitatea deşi carnetele lor de comenzi erau pline.

Potrivit firmei de consultanţă PwC, criza de semiconductori a împiedicat producţia a 9,5 până la 11 milioane de vehicule la nivel mondial în 2021.

În schimb, pe segmentul premium, grupul auto german BMW a înregistrat un an 2021 record cu 2,2 milioane de automobile vândute, în special în China şi SUA. Rivalul german Mercedes-Benz a înregistrat o scădere de 5% a vânzărilor globale, din cauza penuriei de semiconductori, însă divizia sa de automobile sportive AMG şi marca de lux Maybach au raportat o explozie a vânzărilor.

„Doar cele mai cerute vehicule au fost produse. Constructorii de automobile premium au fost astfel dispuţi să cumpere componentele mai scumpe”, a subliniat José Baghdad, responsabil pentru sectorul auto la PwC.

În plus, boom-ul produselor de lux nu s-a limitat la vehiculele pe patru roţi: producătorul italian de motociclete Ducati a reuşi în 2021 să stabilească un nou record de vânzări cu peste 60.000 de exemplare comercializate la nivel global.

Un alt fenomen marcat pentru sectorul auto, electrificarea, a început să afecteze şi segmentul de lux, atât „ca un nou suflu cât şi ca o adevărată provocare. Unul din punctele de atracţie ale mărcilor premium era motorizarea, cu o putere şi o sonoritate deosebită. Prin trecerea la motoarele electrice, va fi mai dificil să le deosebim”, spune José Baghdad.

Un exemplu este constructorul german de automobile sportive Porsche (care a înregistrat şi el un an 2021 record cu peste 300.000 de vehicule vândute), în cazul căruia legendarul model 911 a fost depăşit de berlina electrică Taycan, pentru care vânzările s-au dublat comparativ cu 2020.