Automobile Bavaria a lui Michael Schmidt vrea să livreze și autobuze pentru Ministerul de Interne, după ce a câștigat contractul pentru 600 de autovehicule pentru Poliția Română

autobuz S

Șase firme au depus ofertă pentru livrarea de autovehicule în cadrul mega-licitației de 550 de milioane lei pe care o face Ministerul de Interne, prin Direcția Logistică Integrată. Printre ele, și MHS Truck&Bus, parte din grupul Automobile Bavaria condus de Michael Schmidt, cunoscut ca prieten apropiar al președintelui României Klaus Iohannis, aceeași Automobile Bavaria care a câștigat, anul trecut, o licitație pentru livrarea a 600 de autovehicule BMW – contract de 20 de milioane euro pentru Poliția Română, contract care acum este anchetat, în vederea stabilirii legalității lui, de către Parchetul European. Automobile Bavaria este unul dintre cei mai mari dealeri de mașini germane din România, având o activitate de 25 de ani la noi în țară și o cifră de afaceri anuală de aproape 400 de milioane de euro.

MHS Truck&Bus, cu subcontractant MHS Truck&Bus, a depus ofertă (fiind, de altfel, singurul ofertant) pentru lotul 8 din achiziția MAI, în valoare de 7,8 milioane lei (circa 1,6 milioane de euro), adică pentru autobuze de minim 48+1+1 locuri, fiind dispusă să livreze în 24 de luni 5 astfel de autovehicule. MHS Truck&Bus este importator MAN în România.

Procedura de achiziție publică este acum în faza evaluării ofertelor. Departajarea lor se face în funcție de preț și de durata extinsă a perioadei de garanție acordate (cel puțin 36 de luni).

Pentru alte loturi din cadrul achiziție auto MAI au mai depus oferte:

– Renault Commercial Roumanie – loturile 5, 15,16, 17, adică autoutilitară frigorifică, auto 8+1, autoutiliară pentru transport câini și autoutilitară pentru transport deținuți.

– Porsche Romania – lotul 12, adică autoturism de reprezentare(lux) 4×4

– Trust Motors, lotul 15, autoutilitară frigorifică

– Roadhill Automotive, loturile 15 (frigorifice) și 4, autoturism 8+1

– Stimpex, loturile 16 și 17, autoutilitare pentru transport câini și deținuți.

Cele mai mari achiziții vizate de MAI, berline 4×2 benzină și auto 4×4 benzină și motorină, unde erau alocați peste 200 de milioane lei, pentru mii de unități, nu au primit nicio ofertă. Cel mai probabil, în acest caz, licitația trebuie reluată.

În urmă cu două luni, Economedia.ro relata că Direcția Asigurare Logistică Integrată, structură a Ministerului de Interne, a scos la licitație în SICAP un contract-cadru cu o valoare maximală de 548 milioane lei (circa 110 milioane de euro) pentru achiziția, în doi ani, a mii de autovehicule destinate mai multor instituții subordonate MAI.

Au fost 17 loturi puse în licitație, fiecare pentru un anume tip de autovehicul, astfel: „1. autoturism 4×2 benzină neinscripționat 2. autoturism 4×4 benzină neinscripționat 3. autoturism 4×4 motorină neinscripționat 4.autoturism 8+1 locuri, tip 1 5. autoturism 8+1 locuri, tip 2 6. microbuz 16+1 locuri, tip 2 7. autoutilitară N1, 2 locuri 8. autobuz minim 48+1+1 locuri (autocar), tip 1 9. autoutilitară N2, tip 2 10. autoutilitară N3 11. autoturism benzină 4+1 locuri neinscripționat 12. autoturism de reprezentare 4×4 13. autoturism de teren 4×4 14. autoutilitară 3,5 t, carosată – box izolat, cu paravânt și oblon ridicător (lift) – 1 tonă 15. autoutilitară frigorifică N1 16. autoutilitară N1 cu dotări speciale (transport câini) inscripționată 17. autovehicul pentru transport reținuți, 8+1 locuri”, arată descrierea licitației.

Beneficiarii sunt Direcția Generală de Protecție Internă, Poliția de Frontieră, Inspectoratul General al Poliției Române, Inspectoratul General pentru Imigrări, Inspectoratul General de Aviație al MAI, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, Jandarmeria Română, Ministerul Administrației și Internelor – Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor, Ministerul Afacerilor Interne- Direcția Generala Anticorupție.

Autovehiculele trebuie să fie noi și dotate cu anvelope noi. Cerințele specific pentru fiecare lot se găsesc în caietul de sarcini.

Ofertele s-au deschis la începutul lunii martie, departajarea lor se face în funcție de preț și de perioada cât mai mare de garanție acordată.

„Situaţia actuală a înzestrării cu mijloace tehnice a structurilor Ministerului Afacerilor Interne este grevată de o serie de neajunsuri generate de deficitele înregistrate la mai multe categorii de autovehicule. Având în vedere faptul că mijloacele de mobilitate terestră aflate în dotare sunt supuse permanent unei intense uzuri fizice şi morale, măsurile practicate privind realizarea înzestrării, au asigurat parţial necesarul de mijloace al unităţilor, deficitele înregistrate perpetuându-se de la un an la altul”, fundamenta MAI achiziția.

Furnizorul este obligat să pună la dispoziţia beneficiarului, pentru fiecare autovehicul, fără costuri suplimentare, poliţa de asigurare tip R.C.A., autorizaţia şi numerele provizorii de circulaţie, documente care să fie valabile pentru minimum 25 de zile de la data livrării autovehiculului.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Terminal stage
    Fiecare se baga cat poate sa ia un ban din buget si PNRR, ca apoi oricum macro reality ne va lovi
    Probabil multi din acesti “antreprenori” au banutii prin alte tari 🙂 iar de reinvestiti in Romania, de facut o pmana socio-comunitara … haha

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.