Austriecii de la Gebrüder Weiss au testat pentru prima dată un camion electric în România și iau în calcul achiziția și operarea lor în activitățile zilnice de transport, pe distanțe de 150-200 km

camion electric Gebrüder Weiss

Compania austriacă Gebrüder Weiss anunță testarea, pentru prima dată în România, a unui camion electric, în urma căreia afirmă că ia în calcul posibilitatea de a achiziționa și opera aceste tipuri de camioane în activitățile zilnice de transport, pe distanțe de 150-200 km.

În luna mai, Gebrüder Weiss România a testat un autotractor Volvo FH Electric 4×2, echipat cu un pachet de 6 baterii (540kWh), pe o perioadă de 10 zile. Această acțiune a fost realizată în parteneriat cu un client din industria de sisteme de siguranță auto și Volvo Trucks, un producător cu o gamă largă de camioane electrice disponibilă în toate segmentele grele.

„În perioada 10-19 mai, camionul electric a realizat mai multe curse zilnic, fiind monitorizat constant de echipa de proiect. Astfel, testarea acestuia ne-a oferit posibilitatea de a înțelege mai bine oportunitățile și constrângerile operării unor unități de transport 100% electrice”, a declarat Viorel Leca, Director General al Gebrüder Weiss România.

În cele 10 zile de teste, camionul electric a efectuat zilnic multiple curse între Brașov și Sfântul Gheorghe și curse locale în zona Brașovului. Acesta a efectuat, în medie, 150 km în fiecare zi și a transportat materii prime, produse finite, dar și ambalaje destinate industriei auto între diferite puncte de lucru.

„Suntem încântați să vedem un interes ridicat pentru camioane electrice în România. Acest test a relevat că, inclusiv pe rute scurte, prin suprapunerea timpilor de încărcare a bateriei camionului cu încărcarea/descărcarea mărfii, putem atinge un grad de utilizare foarte ridicat adică un rulaj zilnic de 4-500 km, cu un impact favorabil asupra rentabilității camioanelor electrice”, a adăugat Cătălin Enache, Electromobility Key Account, Volvo Trucks România.

Compania susține că, în cadrul acestui experiment, a dorit să testeze și să înțeleagă ce presupune exploatarea acestei noi tehnologii, în contextul unui cost de achiziție superior unui camion convențional și a unei infrastructuri insuficient dezvoltată în România, momentan. S-au avut în vedere considerente precum: fiabilitate, consum, autonomie, timp de încărcare, dar nu numai.

Austriecii susțin că rezultatele obținute la finalul testelor sunt satisfăcătoare și deschid posibilitatea achiziționării și operării unor astfel de camioane în activitățile zilnice de transport. În momentul de față, acestea se pretează a fi integrate pe distanțe medii, de până la 150-200 km tur-retur, cu condiția existenței unei stații de încărcare la capăt de traseu.

„În mod cert, eficiența camionului electric, similar ca și în cazul oricărui autoturism, este strâns legată de o multitudine de factori, precum și stilul de condus, gradul de încărcare, condițiile meteo și multe altele. Totuși, ținând cont de acest aspect, am avut șansa de a testa cum poate fi operat eficient un astfel de camion și care sunt diferențele față de unul convențional / diesel”, a mai spus Viorel Leca.

Gebrüder Weiss Holding AG cu sediul în Lauterach (Austria) este o companie globală de logistică, cu aproximativ 8.400 de angajați și 180 de locații proprii. În exercițiul financiar recent încheiat, compania a realizat o cifră anuală de afaceri de 3 miliarde de euro (2022). Compania este prezentă în România din 1994 și are hub-uri logistice în București, Arad, Sibiu, Cluj, Bacău, Brașov, Constanța și Craiova. Filiala din Sibiu a fost extinsă în 2022, iar în 2023 a început construcția celui de-al doilea hub logistic de lângă București.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: