Asocierea Strabag-Geiger Transilvania a câștigat, după reevaluare, contractul pentru lotul Chețani – Câmpia Turzii de pe Autostrada Transilvania, un tronson de 16 kilometri cunoscut și ca „lotul Straco”. Contractul cu antreprenorul român Straco a fost reziliat în primăvara anului 2021, iar la noua licitație CNAIR a desemnat firma Selina, dar Strabag a contestat decizia și a câștigat la Curtea de Apel București.
Finalizarea reevaluării și desemnarea Strabag pentru continuarea lucrărilor blocate la 34% a fost anunțată de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
„A fost finalizată reevaluarea ofertelor și desemnat câștigătorul pentru proiectarea și construcția secțiunii Chețani – Câmpia Turzii din Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea. Asocierea de constructori austrieci și germani, care a câștigat licitația cu suma de 420,34 milioane de lei (făra TVA), are la dispoziție 3 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor, după semnarea contractului. Contractul pentru acest tronson de autostradă (cu o lungime de 15,70 km) este finanțat din fonduri europene nerambursabile”, a transmis ministrul Grindeanu.
Tronsonul Chețani – Câmpia Turzii este singura secțiune care mai lipsește pentru ca municipiile Cluj-Napoca și Târgu Mureș să fie legate prin autostradă completă. Contractul poate fi semnat doar dacă în termen de 10 zile nu se depun contestații.
Cele trei oferte depuse după rezilierea contractului cu Straco:
1. Asocierea DIMEX 2000 COMPANY SRL – ALPENSIDE SRL – EXPLAN SRL
2. Asocierea DRUM ASFALT SRL – OPR ASFALT SRL – OBRAS PUBLICAS Y RAGADIOS SA – TRAMECO SA – DRUMURI BIHOR SA
3. Asocierea STRABAG SRL – GEIGER TRANSILVANIA SRL