Asociația Magazinelor Online: Afacerile din piaţa românească de e-commerce au ajuns la 7 miliarde de euro/ Aproape 45% dintre utilizatorii de internet comandă produse online

cumparaturi online card foto pexels-karolina-grabowska

Afacerile din piaţa românească de e-commerce au ajuns la 7 miliarde de euro, iar aproape 45% dintre utilizatorii de Internet din România comandă online, a declarat, într-o conferinţă de specialitate, Cristian Pelivan, director executiv al Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO), potrivit Agerpres.

“Atunci când vorbim despre comerţul electronic, vorbim despre unul dintre cele mai performante sectoare care, practic, aproape şi-a triplat cifra de afaceri în ultimii cinci ani, de la 2,8 miliarde de euro, în 2017, la 7 miliarde de euro, în 2022. De asemenea, un salt important e şi în ceea ce priveşte numărul de clienţi care apelează la comerţul electronic. Am ajuns, astăzi, la aproape 45% dintre utilizatorii de Internet din România, în contextul în care cam 90% din populaţia adultă a României foloseşte Internetul. Un salt uriaş a fost făcut în anul 2020. În 2019, acest proces era de 23% şi iată că, din 2020, s-a stabilizat la 45%, o dublare practic. Avantajul comerţului online este faptul că toţi cei care au venit în timpul pandemiei şi au cumpărat ceva online au rămas clienţi. Adică e un grad de retenţie care se vede foarte rar”, a afirmat Pelivan.

Estimările reprezentantului ARMO arată că urmează o perioadă de aşezare a pieţei de comerţ electronic, în timp ce investiţiile companiilor în zona digitală sunt esenţiale pentru dezvoltare.

“Deşi urmează o perioadă mai dificilă, comerţul online se va dovedi o alegere bună, pentru că ne scuteşte de o grămadă de drumuri, faci economii la transport, la benzină, nu te plimbi prin mai multe magazine. Găseşti totul la câteva click-uri distanţă şi comerţul online este, totodată, şi un sector economic extrem de digitalizat, ceea ce înseamnă că are o productivitate mai bună, are o eficienţă mai bună. Crizele sunt naturale, nu ai cum să le eviţi, e un fenomen ciclic, dar am încredere că şi în acest context oamenii vor continua să vadă avantajele de a cumpăra online şi vor continua să o facă. Acum noi estimăm o perioadă mai de aşezare. Ceea ce s-a întâmplat în pandemie a fost ceva excepţional. În continuare, pe măsură ce companiile încep să investească în zona aceasta digitală şi încep să vândă tot mai mult online, evident creşte şi oferta şi atunci poate vor veni tot mai multe persoane. Pe de altă parte, este şi posibil să fi ajuns la un prag în ceea ce priveşte competenţele consumatorilor. Pe măsură ce devine tot mai uşor pentru oameni să comande online, trecem şi pe această barieră a competenţelor. Trebuie şi un pic de curaj ca oamenii să vadă că nu e atât de greu. Şi atunci poate vom depăşi şi pragul acesta de 45% dintre utilizatori de Internet, pentru că, până la urmă, dacă ştii să dai Like pe Facebook, poţi să plasezi şi o comandă online”, a susţinut directorul executiv al ARMO.

Evoluţia pieţei e-commerce, perspective pentru perioada următoare, precum şi metode de soluţionare a problemelor de aprovizionare pentru a dezvolta afacerile, sunt câteva dintre temele de discuţie ce vor fi abordate joi în conferinţa online “Provocări pentru vânzările digitale în contextul noilor dificultăţi economice”.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: