Apple va permite aplicațiilor de streaming muzical din Europa să facă legătura cu propriile site-uri web pentru achiziții, în urma unei decizii a UE

Apple Sursă foto: Unsplash

Apple a anunțat măsuri pentru ca aplicațiile de streaming muzical din App Store din Spațiul Economic European să informeze mai ușor utilizatorii cu privire la alte modalități de achiziționare a serviciilor digitale, încercând astfel să se conformeze unui mandat al Uniunii Europene, scrie Reuters.

Anunțul vine la câteva săptămâni după ce producătorul iPhone a fost amendat de UE cu 1,84 miliarde de euro (1,99 miliarde de dolari) pentru că a împiedicat concurența rivalilor din domeniul streaming-ului muzical prin intermediul restricțiilor impuse în App Store.

Comisia Europeană declarase în martie că restricțiile impuse de Apple constituie condiții comerciale neloiale și că Apple ar trebui să înceteze acest comportament.

În urma unei plângeri depuse în 2019 de serviciul suedez de streaming Spotify, Comisia a acuzat anul trecut Apple că a împiedicat compania suedeză și alte companii să informeze utilizatorii cu privire la opțiunile de plată în afara App Store.

Acum, Apple a declarat că va permite dezvoltatorilor de aplicații de streaming muzical să invite utilizatorii să își furnizeze adresa de e-mail pentru a le trimite un link către site-ul web al dezvoltatorului pentru a achiziționa conținut muzical digital sau servicii și să îi informeze cu privire la locul și modul de achiziționare a articolelor, precum și la preț.

Compania a precizat că anunțul oferă “și mai multă” flexibilitate aplicațiilor serviciilor de streaming muzical, inclusiv Spotify, care deține 56% din piața europeană.

Spotify nu a răspuns imediat la o solicitare de comentarii.

Cu toate acestea, Apple a declarat că decizia Comisiei nu se referă la capacitatea sa de a percepe un comision pentru toate instrumentele, tehnologiile și serviciile permanente pe care le oferă.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: