Aplicația bancară Revolut va migra la IBAN local românesc. Angajații își vor putea încasa salariul în cont. „Obiectivul este de a deveni contul bancar principal”

revolut Sursa foto: Sophie Dupau on Unsplash

Aplicația bancară Revolut a anunțat că va avea oficial sucursală în România, care va deveni oficial activă în luna decembrie, iar toate conturile Revolut din România vor migra de la IBAN-urile puse la dispoziție de un partener local la IBAN-urile oferite de sucursala locală Revolut. Odată cu IBAN-ul local, va permite încasarea salariului. Compania are ca obiectiv să devină contul bancar principal. În prezent, utilizatorii Revolut folosesc contul pentru retrageri de numerar fără comision, schimb valutar avantajos, transferuri instant și plăți în străinătate.

România este a doua cea mai mare piață pentru Revolut, la nivel global, după baza de clienți retail, și prima în UE.

În 2022, banca a inițiat demersurile de reglementare pentru înființarea unei sucursale locale în România, fiind înregistrată în Registrul Instituțiilor de credit în categoria „Sucursale ale instituțiilor de credit din alte state membre”, administrat de Banca Națională a României. Sucursala va începe să funcționeze efectiv în decembrie 2024, asigurând în continuare o prezență integral digitală a serviciilor bancare (fără prezența unei rețele de unități bancare). Atât clienții noi, cât și clienții existenți din România vor primi un număr de cont cu un IBAN Revolut românesc.

Sucursala din România precum și sucursalele din alte piețe cheie pentru companie vor deveni operaționale, printr-un proces etapizat, până la finalul anului. Și migrarea IBAN-urilor se va realiza etapizat, până la sfârșitul anului.

Toate conturile vor fi administrate de sucursala din România a Revolut Bank UAB. Depozitele clienților vor continua să fie garantate până la 100.000 de euro de Fondul Lituanian de Garantare a Depozitelor. Revolut Bank operează pe 30 de piețe din Spațiul Economic European (SEE) și este autorizată și reglementată de Banca Centrală Europeană și de Banca Lituaniei.

Un IBAN local este adesea esențial pentru clienți atunci când aleg o bancă drept cont principal, iar adăugarea IBAN-ului românesc oferit de Revolut va facilita utilizatorilor români posibilitatea de a încasa salariul direct în acest cont sau de a-și planifica plata abonamentelor și a facturilor.

Toate serviciile legate de conturile de plăți utilizate de clienți (ex. Cont Personal, Planuri Plătite, Conturi Comune, Revolut Pro, debite directe și transferuri de bani pe plan local și internațional, schimbul valutar, plățile cu cardul, Revolut <18, Conturile de economii) vor fi furnizate prin intermediul sucursalei din România. Toate celelalte servicii vor continua să fie livrate de alte entități din grup, similar modului în care sunt furnizate în prezent.

Deoarece legislația românească se va aplica în cazul conturilor clienților, utilizatorii existenți vor trebui să își actualizeze informațiile personale și să se identifice în timpul procesului de migrare. De asemenea, aceștia vor trebui să reconfirme citirea tuturor documentelor cu termeni și condiții pentru produsele pe care le folosesc, deoarece acestea vor fi aliniate cu legislația din România, care acum se va aplica și va proteja clienții. Clienții vor fi informați direct în aplicație și prin email cu privire la pașii care trebuie făcuți pentru trecerea la IBAN-ul local actualizat.

Gabriela Simion, Manager General al Revolut Bank UAB Sucursala România
Gabriela Simion, Manager General al Revolut Bank UAB Sucursala România

„Operaționalizarea sucursalei Revolut Bank UAB în România și faptul că vom oferi propriile IBAN-uri românești reprezintă un nou pas către obiectivul de a deveni contul bancar principal pentru clienții din această piață. Punem mare accent pe capacitatea de a fi relevanți la nivel local în fiecare țară în care operăm. Scopul nostru este să ne ajutăm clienții să își valorifice la maximum finanțele și să îi sprijinim să preia un control mai mare, mai eficient asupra banilor lor. Fie că este vorba de preferințele lor privind cheltuielile, fie că vor să economisească sau să investească, Revolut le oferă utilizatorilor un întreg ecosistem direct în aplicație, pentru a centraliza și optimiza deciziile lor financiare și pentru a-i ajuta să obțină maximum de la banii lor”, a declarat Gabriela Simion, Manager General al Revolut Bank UAB Sucursala România.

Mariia Lukash, Head of Growth Revolut pentru regiunea CEE
Mariia Lukash, Head of Growth Revolut pentru regiunea CEE

„Am evoluat mult în ultimii ani, maturizându-ne rapid oferta și trecând de la a fi un card de călătorie de încredere pentru utilizatorii noștri la un ecosistem complet de inovații financiare cu un portofoliu puternic de produse bancare în centrul ofertei noastre. Cu doar câteva apăsări de ecran, clienții noștri se pot baza pe aplicația Revolut pentru a-și acoperi practic toate nevoile financiare: de la cele mai obișnuite, cum ar fi plata cheltuielilor de zi cu zi, la cele mai interesante, cum ar fi sporirea fondurilor prin economisire, sau bucurându-se la maximum de ei în călătorii și alte experiențe. În prezent, ritmul nostru de creștere este unul susținut în România și ambiția noastră este să continuăm această cale de creștere exponențială pentru a deveni în curând unul dintre conturile bancare principale preferate pentru clienții din România”, a adăugat Mariia Lukash, Head of Growth Revolut pentru regiunea CEE.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: