Alpha Bank vrea să continue extinderea în România. Directorul Grupului: România este o piață plină de perspective

Alpha Bank

După vânzarea filialei din Albania, Alpha Bank Group se concentrează pe consolidarea prezenței sale în România și Cipru, de unde provin peste 10% din veniturile sale totale, scrie publicația greacă Capital, citată de Rador.

Prezența Grupului Alpha Bank pe piața din România și perspectivele de continuare a dezvoltării pe această piață au fost în centrul vizitei de trei zile efectuate zilele trecute la București de către directorul executiv al Grupului Alpha Bank, Vasilis Psaltis, împreună cu Președintele Consiliului de Administrație, Vasilios Rapanos, însoțit de tot Comitetul Executiv al Grupului.

Comitetele Executive ale Alpha Bank Group și Alpha Bank România S.A. au avut ocazia de a discuta în detaliu despre prezența Băncii în România, despre progresul programului de transformare, dar și despre inițiative și acțiuni comune care au scopul de a moderniza în continuare produsele și serviciile digitale oferite pe piața locală.

Grupul Alpha Bank, prin filiala sa, Alpha Bank România S.A., este prima bancă internațională care a început să activeze pe piața românească și de 28 de ani oferă o gamă largă de servicii și produse financiare persoanelor fizice, întreprinderilor mici și mijlocii, dar și marilor clienți corporativi. Este una dintre primele zece instituții financiare din România, având în prezent peste 130 de puncte de deservire a clienților în țară și un personal care numără în jur de 2.000 de angajați.

Alpha Bank România deține o cotă de 4,1%, cu depuneri de 2,7 miliarde euro, și credite acordate de 2,8 miliarde euro (împărțite aproape în mod egal între creditele pentru locuințe și creditele pentru afaceri). Procentul creditelor neperformante este de 3,2%, iar veniturile organice totale în primul trimestru s-au ridicat la 37,6 milioane de euro. Împreună cu filiala din Cipru, veniturile organice au depășit 58 de milioane de euro în timp ce, în total, Grupul (cu includerea Greciei) a înregistrat în primul trimestru 509 milioane de euro.

Mai mult, conform programului de transformare al Alpha Bank, filialele străine au fost încorporate sub conducerea Alpha Bank din Grecia, care este o filială 100% a Alpha Bank Holdings. Odată cu această reorganizare și odată cu vânzarea filialelor din Londra și Albania, planul de afaceri prevede apariția unor capitaluri suplimentare de 800 de milioane de euro.

Psaltis a subliniat că „România este o piață plină de perspective, iar Alpha Bank se află într-o poziție avantajoasă pentru a-și extinde rolul în sectorul bancar autohton. Angajamentul Comitetului Executiv al Grupului nostru este de a se asigura că Alpha Bank România va avea o poziție pe piaţa internă, demnă de ambiţia noastră de a fi lideri pe pieţele în care activăm”.

Echipa de conducere a Grupului Alpha Bank, însoțită de Președintele Executiv al Alpha Bank România S.A. și directorul general al Rețelei Internaționale a Băncii, Sergiu Oprescu, au avut și o serie de contacte cu conducerea politică și autoritățile de supraveghere, întâlnindu-se cu ministrul de finanțe al României, Adrian Câciu, și cu guvernatorul Băncii Naționale a României, Mugur Isărescu, pentru a face un schimb de opinii cu privire la evoluția celei de-a 13-a economii a UE – conform datelor Băncii Mondiale – și cu privire la perspectivele sistemului bancar al țării.

Totodată, au avut loc întâlniri de lucru cu clienții Băncii de pe piața din România, în prezența Directorului General pentru Wholesale Banking, Giannis Emiris. Totodată, Directorul General pentru Retail Banking al Alpha Bank, Isidoros Passas, și Vicepreședintele Executiv Retail al Alpha Bank România S.A., Cristi Dragoș, au vizitat mai multe agenții din rețeaua băncii din București, unde s-au întâlnit atât cu angajații, cât și cu clienții, în timp ce Psaltis a vizitat Agenția Dorobanți – „nava amiral” a Rețelei Alpha Bank din România.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: