Autostrada Brașov – Făgăraș a devenit al doilea proiect de autostradă din România cu site dedicat, primul fiind cel al Autostrăzii Ploiești – Brașov deschis în primăvara anului 2021. Compania de Drumuri a lansat pagina dedicată www.brasov-fagaras.ro unde sunt disponibile informații despre evoluția contractului pentru realizarea documentației tehnice.
Contractul pentru Studiul de Fezabilitate și Proiect Tehnic a fost semnat în august 2021 cu firma Search Corporation, documentația completă ar trebui finalizată în 28 de luni și apoi lansată licitația pentru execuție.
„În prezent, proiectantul a realizat Analiza Multi Criterială etapa 1 (AMC 1), au fost analizate cele patru variante de traseu, studiile preliminare de trafic cât și studiul geotehnic. Pentru stabilirea alternativei optime de traseu este în desfășurare o consultare publică. Procesul de consultare se încheie, luni 14 martie. Pentru transparență, CNAIR prezintă documentele de consultare pe site -ul www. brasov-fagaras.ro și la sediile primăriilor de pe traseu”, a transmis consilierul Aurelia Clopot, Direcția Tehnică a Companiei de Drumuri.
Autostrada Brașov – Făgăraș care face parte din A3 Autostrada Transilvania, va avea o lungime de 48 de kilometri, iar proiectul a fost ținut la sertar, spunea fostul ministru, Cătălin Drulă: „Firma va trebui să proiecteze la cheie totul – adică să completeze studiul de fezabilitate și să elaboreze proiectul tehnic – astfel încât cei 48 de km ai autostrăzii să fie scoși la licitație în viitor doar pentru execuție, iar lucrările să se desfășoare fără blocaje în teren și surprize neplăcute. Această autostradă a fost ținută 10 ani “la sertar”. Împreună cu echipa mea am pus-o din nou pe roate.”
Pe de altă parte, proiectul AutostrăziiSibiu – Făgăraș (68 km) este mai avansat, Studiul de Fezabilitate este finalizat, iar în prezent se lucrează la Proiectul Tehnic. Ministerul Transporturilor a publicat și noua Hotărâre de Guvern pentru indicatorii tehnico-economici.