Al doilea park&ride din București : Primăria Capitalei anunță că a terminat toate lucrările la parcarea cu 500 de locuri de la Pantelimon și pregătește inaugurarea. Parcarea a costat 70 de milioane de lei, dar PMB a achitat doar jumătate din valoarea facturilor

Parcarea Pantelimon PMB

Parcarea cu 500 de locuri de la Pantelimon, în sectorul 2 este 100 % finalizată, iar în prezent se fac actele premergătoare recepției, a anunțat Primăria Capitalei pentru Economedia.

,,Lucrările la acest obiectiv sunt terminate în proporție de 100%. În acest moment, Direcția Generală Investiții din Primăria Municipiului București lucrează împreună cu antreprenorul și consultantul la actele premergătoare recepției.” a transmis PMB la solicitarea Economedia. Este primul park&ride pe care îl construiește PMB ( parcarea de la Străulești este investiția Metrorex) și va fi deschis cu o întârziere de aprox. o jumătate de an față de estimările muncipalității. În vara anului trecut, la o verificare pe șantier, Primarul General, Nicușor Dan anunța că Parcarea este la 99 % stadiu fizic și estima finalizarea lucrărilor la 1 noiembrie, invocând lipsa unui transformator. Întârzierea majoră ar putea fi cauzată și de faptul că, Primăria a achitat până în prezent, doar jumătate din costul lucrărilor : ,,Valoarea exclusivă a lucrărilor pentru realizarea PARCĂRII conform contractului este de 54.591.599 exclusiv TVA, respectiv 69.964.003 inclusiv TVA. Până în prezent, PMB a achitat facturi în valoare de 38.963.839 lei cu TVA și mai are de plătit 33.550.390 lei cu TVA. Totodată, menționăm că nu au fost solicitați bani în plus din partea antreprenorului.” În privința taxelor de parcare, PMB mai transmite că, după recepție, Consiliul General va stabili ce instituție din subordinea Primăriei va opera parcarea și care vor fi tarifele.

Parcarea, începută de Oprescu, continuată de Firea și inaugurată după 10 ani de Nicușor Dan

Primele lucrări pentru construirea parcării de la Pantelimon-Granitul (inițial parking subteran) au început în 2011, în mandatul lui Sorin Oprescu când s-a reabilitat șoseaua șoseaua Pantelimon, însă șantierul a fost oprit, Primăria invocând probleme cu pânza de apă freatică la mică adâncime. Proiectul a fost reluat în mandatul Gabrielei Firea care a semnat cu TIAB contractul de 100 milioane de lei : ,,Acest obiectiv reprezinta atat restul de executie al proiectului “Reabilitare sistem rutier cu linii de tramvai pe sos. Pantelimon si sos. Iancului” cat si realizarea parcarii de tip park & ride-un nod intermodal care cuprinde: bucla intoarcere tramvai, peroane, sala asteptare, zona food, zona maxi taxi, culoar pana la viitoarea statie de metrou si pasaj pietonal care va inlocui trecerile de pietoni. Viitoarea park&ride Pantelimon-Vergului (Cora) va avea 498 locuri, si alte 171 de locuri de parcare se vor amenaja in zona scolii 46″.

Durata mare, de 10 ani de la primele lucrări, până la finalizare face ca parcarea să își piardă din funcțiunea park&ride pentru navetiști, un astfel de parking fiind mult mai util în zona centurii, la marginea Bucureștiului așa cum se va construi parcajul de la Berceni, la noua stație de metrou Tudor Arghezi pe M 2. Rămâne de văzut dacă, la deschiderea parcării șoferii își vor lăsa mașinile și vor continua deplasarea spre serviciu cu mijloacele de transport în comun ale STB având în vedere că, la Străulești, parcarea este pe jumătate goală, deși este gratuită pentru șoferii care au și abonamente Metrorex. Ultima mare parcare deschisă în București a fost cea de la Decebal, în sectorul 3.

Primarul Nicușor Dan, la Parcarea Pantelimon, iulie 2021

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: