Agenția de rating S&P a redus perspectiva Warner Bros Discovery la ”negativă” din cauza declinului televiziunii prin cablu

Warner Bros. Discovery, companie media, entertainment, paramount Sursa foto: Dimitrios Kambouris / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

S&P a redus perspectiva ratingului Warner Bros Discovery de la ”stabilă” la ”negativă””, invocând scăderi ale afacerii de televiziune prin cablu ale companiei media, care s-ar putea agrava odată cu pierderea potenţială a drepturilor de difuzare pentru jocurile Asociaţiei Naţionale de Baschet, transmite Reuters, citat de News.ro.

Afacerea de televiziune prin cablu, care aduce aproximativ jumătate din veniturile Warner Bros Discovery, se luptă cu o scădere veniturilor din publicitate şi cu renunţarea la serviciile TV prin cablu de către consumatorii care trec la streaming.

Acest lucru a forţat compania să reducă valoarea activelor sale de TV cu aproximativ 9,1 miliarde de dolari, la începutul acestei luni.

S&P a declarat vineri că perspectiva sa reflectă aşteptările că nivelul datoriilor Warner Bros Discovery va rămâne ridicat, deoarece scăderea televiziunii prin cablu influenţează capacitatea sa de a plăti rapid datoria.

Agenţia de rating a reafirmat ratingul de credit ”BBB-” pentru companie.

Warner Bros Discovery avea o datorie brută de 41,4 miliarde de dolari la 30 iunie, după ce a rambursat 1,8 miliarde de dolari în al doilea trimestru.

S&P a spus că potenţiala pierdere a contractului de difuzare TV pentru NBA după sezonul 2024-2025 ar înrăutăţi problemele.

Luna trecută, NBA a acordat ESPN, a Walt Disney, NBCUniversal, deţinută de Comcast, şi Amazon.com drepturi de a difuza meciurile ligii, punând capăt unui parteneriat vechi de patru decenii cu Warner Bros Discovery.

Compania a intentat un proces împotriva NBA, după ce liga a respins oferta sa egală pentru pachetul Amazon.

NBA a contribuit în mare măsură la profitul companiei prin dolari din publicitate în portofoliul său de servicii TV prin cablu şi serviciul de streaming Max.

Baza de utilizatori direct către consumatori a companiei a crescut la 103,3 milioane, ajutată de produse mai ieftine, susţinute de reclame şi de extinderea Max pe noi pieţe.

”Biblioteca profundă de filme şi televiziune a WBD… îi oferă instrumentele necesare pentru a-l transforma într-un serviciu de streaming convingător, iar capacitatea sa de a-şi transpune baza puternică de active într-o creştere susţinută va fi cheia pentru a compensa scăderile liniare”, a spus S&P.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: