Afacerile din comerț, în creştere cu 29,3% în primele două luni ale 2022

alimente, mancare, legume Sursă foto: Unsplash

Cifra de afaceri din comerţul cu ridicata (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut, în termeni nominali, în perioada 1 ianuarie -28 februarie 2022, faţă de perioada similară din 2021, atât ca serie brută, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 29,3%, respectiv cu 25,6%, potrivit datelor de la Institutul Naţional de Statistică, scrie Agerpres.

Astfel, cifra de afaceri din comerţul cu ridicata (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în perioada 1 ianuarie-28 februarie 2022, comparativ cu perioada 1 ianuarie -28 februarie 2021, a înregistrat o creştere, în termeni nominali, pe ansamblu, cu 29,3%, datorită creşterii comerţului cu ridicata al produselor agricole brute şi al animalelor vii (+56,9%), activităţilor de intermediere în comerţul cu ridicata (+52,9%), comerţului cu ridicata specializat al altor produse (+52,8%), comerţului cu ridicata al bunurilor de consum, altele decât cele alimentare (+24,9%), comerţului cu ridicata nespecializat (+21,9%), comerţului cu ridicata al altor maşini, echipamente şi furnituri (+12,6%), comerţului cu ridicata al produselor alimentare, al băuturilor şi al tutunului (+8,4%) şi comerţului cu ridicata al echipamentului informatic şi de telecomunicaţii (+1,9%).

Cifra de afaceri din comerţul cu ridicata (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în perioada 1 ianuarie -28 februarie 2022 comparativ cu perioada 1 ianuarie -28 februarie 2021, a crescut, în termeni nominali, pe ansamblu, cu 25,6%.

Potrivit INS, cifra de afaceri din comerţul cu ridicata (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna februarie 2022, comparativ cu luna precedentă, a crescut în termeni nominali, pe ansamblu, cu 12,1%, datorită creşterii cifrei de afaceri din comerţul cu ridicata specializat al altor produse (+28,7%), comerţul cu ridicata al altor maşini, echipamente şi furnituri (+19,3%), activităţile de intermediere în comerţul cu ridicata (+11,5%), comerţul cu ridicata nespecializat (+11,2%), comerţul cu ridicata al produselor agricole brute şi al animalelor vii (+8,4%), comerţul cu ridicata al bunurilor de consum, altele decât cele alimentare (+7,0%) şi din comerţul cu ridicata al produselor alimentare, al băuturilor şi al tutunului (+5,0%). Comerţul cu ridicata al echipamentului informatic şi de telecomunicaţii a scăzut cu 6,1%.

Cifra de afaceri din comerţul cu ridicata (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna februarie 2022, comparativ cu luna precedentă, a crescut, în termeni nominali, pe ansamblu, cu 2,3%.

Cifra de afaceri din comerţul cu ridicata (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna februarie 2022, comparativ cu luna februarie 2021, a crescut, în termeni nominali, pe ansamblu, cu 29,0%, datorită creşterii cifrei de afaceri din: activităţile de intermediere în comerţul cu ridicata (+54,9%), comerţul cu ridicata specializat al altor produse (+53,7%), comerţul cu ridicata al produselor agricole brute şi al animalelor vii (+41,1%), comerţul cu ridicata al bunurilor de consum, altele decât cele alimentare (+26,7%), comerţul cu ridicata nespecializat (+20,9%), comerţul cu ridicata al altor maşini, echipamente şi furnituri (+12,9%) şi comerţul cu ridicata al produselor alimentare, al băuturilor şi al tutunului (+10,3%). Comerţul cu ridicata al echipamentului informatic şi de telecomunicaţii a scăzut cu 3,8%.

Cifra de afaceri din comerţul cu ridicata (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna februarie 2022, comparativ cu luna februarie 2021, a crescut, în termeni nominali, pe ansamblu, cu 26,2%.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: