Aeroportul Băneasa din zona de Nord a Bucureștiului se redeschide la sfârșit de martie, început de aprilie (debutul sezonului de vară în aviația comercială) și va deveni city-airport al Capitalei pe care vor opera curse private, zboruri charter și regulate și curse interne și regionale, a anunțat Compania Aeroporturi București cu ocazia finalizării lucrărilor de modernizare.
Pentru început, se estimează un trafic de circa 400.000 pasageri/an (spre comparație, la Cluj-Napoca în 2019 au fost aproximativ 3 milioane de pasageri, iar la Otopeni 15 milioane).
Pe Aeroportul Băneasa-Aurel Vlaicu, nu mai sunt curse comerciale din 2012, iar în 2019, cu ocazia pregătirilor, pentru Euro 2020, Campionatul European de Fotbal (amânat pentru vara 2021) s-a semnat contractul pentru lucrări de consolidare și modernizare.
Fiind un aeroport urban, zborurile pot fi programate exclusiv în intervalul 06.00 – 22.00, din cauza restricțiilor de zbor. „Pentru operaționalizarea aeroportului, imediat după recepția la terminarea lucrărilor, se vor finaliza activitățile pregătitoare de către instituțiile statului (Poliția de Frontieră, Poliția Transporturi, Brigada Antitero), redeschiderea terminalului pentru traficul de pasageri fiind programată să aibă loc odată cu debutul sezonului de vară 2022, estimându-se, pentru început, valori anuale de 400.000 de pasageri. În vederea implementării conceptului de city airport pe Aeroportul Internațional București-Băneasa, au fost stabilite câteva obiective principale: operarea de curse private, charter și regulate, interne și regionale, precum și dezvoltarea facilităților de hangar dedicate aviației generale și, în funcție de cerințele pieței, facilități cargo”, a transmis Compania Aeroporturi București.
La sfârșitul anului trecut, directorul general CNAB, George Dorobanțu anunța că în 2025 se poate ajunge la un milion de pasageri. „După aproape doi ani suntem în procedură de recepţie, urmează o serie de paşi procedurali cu celelalte instituţii ale statului, Poliţia de Frontieră de exemplu, să instaleze echipamentele de securitate astfel încât, la începutul anului viitor, trimestul I, maximum trimestrul II, să avem aeroportul operaţional pentru fluxurile de pasager. Strategia noastră este practic, împărţită în trei direcţii principale : un aeroport de proximitate, pretabil pentru traficul de business, pentru oamenii de afaceri şi VIP-uri. Pentru zona de Charter avem o capacitate de procesare crescută, vrem ca până în 2024- 2025 să ajungem chiar la un milion de pasageri iar în privinţa zborurilor de linie locale, este pretabil dar nu foarte ridicat pentru că mai avem unele deficienţe în zona de tranzit”, spune el.
La semnarea contractului de modernizare, în toamna anului 2019, fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc a promis finalizarea lucrărilor la timp pentru Euro 2020. Aeroportul Băneasa a fost inaugurat în 1912 și este al treilea cel mai vechi aeroport comercial din lume.