Adidas vinde Reebok pentru mai puțin decât a plătit inițial

Reebok Sursa foto: Wikipedia

Producătorul german de echipament sportiv Adidas a anunţat joi că a încheiat un acord de vânzare-cumpărare în valoare de 2,5 miliarde de dolari a filialei sale cu probleme Reebok, cu firma americană Authentic Brands Group, relatează AFP și CNN. Adidas a cumpărat Reebok pentru 3,8 miliarde de dolari în 2006.

Suma urmează să fie plătită în mare parte în bani lichizi, iar tranzacţia să fie încheiată în primul trimestru al lui 2022, după aprobarea acesteia de către autorităţile competente, precizează într-un comunicat grupul german.

Authentic Brands Group a adunat în ultimii ani mai multe mărci în faliment, precum Brooks Brothers, Aéropostale și Forever 21 și intenționează să devină companie publică. Compania deține și revista Sports Illustrated

Adidas și-a anunțat în februarie intenția de a începe un proces formal de dezinvestire la Reebok, în urma unei revizuiri în privința mărcii pe care a anunțat-o la sfârșitul anului trecut. Adidas a spus că vrea să vândă Reebok pentru a-și concentra eforturile pe consolidarea propriului brand pe piața globală a îmbrăcămintei sportive.

Compania germană a cumpărat Reebok în 2006 pentru a-și extinde aria de acoperire în Statele Unite și pentru a se lupta cu Nike pe piața internă.

Fondată în 1958 în Bolton și acum cu sediul în Boston în SUA, Reebok nu a revenit niciodată la apogeul anilor 1980. Marca a avut performanțe slabe în ultimii ani și nu a reușit să valorifice tendințele consumatorilor către îmbrăcăminte sportivă și a pierdut cota de piață în fața Lululemon, Nike și a altor mărci sportive.

Reebok a reprezentat aproximativ 7% din vânzările Adidas la sfârșitul anului 2020, în scădere față de aproximativ 18% în 2010, conform situațiilor financiare.

„O parte a problemei a fost lipsa de claritate în ceea ce privește ceea ce a vrut Adidas să fie Reebok. Ca urmare, nu a fost văzută nici ca brandul preferat pentru profesioniștii din sport, nici pentru cei care caută modă și stil sportiv”, a declarat Neil Saunders, manager directorul GlobalData Retail.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: