Acţiunile Nestle s-au apropiat de cel mai redus nivel din ultimii doi ani, investitorii analizând impactul medicamentului pentru slăbit Wegovy asupra vânzărilor de alimente

Nestle Sursa foto: Nestle.com

Acţiunile Nestle au fost sub presiune vineri şi s-au apropiat de cel mai redus nivel din ultimii doi ani, deoarece investitorii au cântărit impactul potenţial al succesului medicamentului pentru slăbit al companiei Novo Nordisk, Wegovy, şi modul în care ar putea reduce cheltuielile pentru alimente ale oamenilor, transmite Reuters, citat de News.ro.

Acţiunile producătorului ciocolatelor KitKat şi cafelei Nescafe au scăzut vineri cu 2% şi s-au îndreptat către cel mai redusnivel din ultimii doi ani.

Nestle a refuzat să comenteze evoluţia acţiunilor.

Acţiunile Danone şi Unilever au scăzut, de asemenea, cu 1,5% şi, respectiv, cu 2%.

”Cred că declinul vine după comentariile Walmart cu privire la impactul medicamentului pentru pierderea de greutate asupra consumatorilor, poate vor cumpăra mai puţin”, a declarat Jon Cox, director pentru acţiunile companiilor de bunuri de consum din Europa la Kepler Cheuvreux.

Directorul general al diviziei americane a Walmart, John Furner, a declarat miercuri, pentru Bloomberg, că compania a înregistrat o uşoară scădere a consumului de alimente, din cauza oamenilor care iau medicamente care reduc pofta de mâncare, cum ar fi Wegovy.

Cu toate acestea, Cox nu consideră acest lucru drept un risc substanţial pentru Nestle şi pentru industria alimentară în general, pe termen lung.

Bruno Monteyne, de la Bernstein, a subliniat şi el impactul Wegovy, dar a văzut puţină logică în vânzările de acţiuni.

”Danone vinde apă, lapte praf pentru copii şi iaurt: nu sunt sigur cum ar fi acestea afectate negativ de GLP1 / Wegovy?”, a spus el, referindu-se la o clasă mai largă de medicamente.

De asemenea, analiştii Vontobel văd doar riscuri limitate pentru unele categorii de produse Nestle.

”Vedem unele riscuri potenţiale în unele dintre categoriile de produse ale companiei, cum ar fi alimentele congelate în SUA sau cofetăriile, dar mai puţin în celelalte categorii cheie, cum ar fi cafeaua, hrana pentru animale de companie, nutriţia sugarilor, produsele culinare, apa sau Nestlé Health Science”, au scris ei o notă.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: