România și Bulgaria se află la coada clasamentului UE la vânzările online efectuate de firme / Ce țări sunt campioanele comerțului electronic

grafic vanzari online întreprinderi Sursa foto: Eurostat

România se află pe ultimele locuri în statisticile cu privire la întreprinderile care au efectuat vânzări online, conform datelor Eurostat, consultate de G4Media,

Datele raportate în 2024, arată că 23,8% dintre întreprinderile din UE au efectuat vânzări online în 2023, cu 6,6 puncte procentuale (pp) mai mult decât în 2013 (17,2%).

Dintre țările UE, Lituania a avut cea mai mare pondere a întreprinderilor care desfășoară vânzări online, cu 42,1%, urmată de Irlanda (39,6%) și Danemarca (38,8%).

Analize Economedia

retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar

La celălalt capăt al clasamentului, Luxemburg a înregistrat cea mai mică pondere, de 12,2%, urmat de România (14,7%) și Bulgaria (15,1%).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În ceea ce privește dimensiunea întreprinderilor, 46,5% dintre marile companii din UE (cu 250 sau mai mulți angajați) au efectuat vânzări online în 2023. Aceasta a reprezentat o creștere de 7,3 pp față de 2013 (39,2%).

Pentru întreprinderile mijlocii (50-249 angajați), 30,5% au utilizat vânzările online, în creștere cu 5,8 pp față de 2013 (24,8%).
Această pondere a fost mai mică în cazul întreprinderilor mici (10-49 angajați), 21,9% dintre acestea desfășurând vânzări online în 2023, în creștere cu 6,6 pp față de 2013 (15,3%).

Citește și

Bulgaria și România se află pe ultimul loc în ceea ce privește serviciile electronice în UE/ Ce țări sunt în fruntea clasamentului