Centura municipiului Tecuci, șosea la care se lucrează de peste 10 ani este aproape terminată și va fi inaugurată pe 28 decembrie 2022, anunță Compania de Drumuri. Centura Tecuci (județul Galați) are doar 7 kilometri lungime, profil de drum clasic, dar CNAIR a avut nevoie de un deceniu pentru o lucrare simplă, care se putea face chiar și în 12 luni. Constructor este o asociere de firme din România Mavgo-Aqua Parc care a preluat contractul reziliat de la 58 %. Termenul inițial de finalizare era luna septembrie, potrivit CNAIR. În decembrie 2021, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu promitea că Centura Tecuci va fi primul obiectiv monitorizat din dronă, ceea ce nu s-a și întâmplat (detalii aici)
Pentru verificarea șantierului încremenit în timp, conducerea Ministerului Transporturilor l-a însărcinat pe secretarul de stat care răspunde de aviație, Bogdan Mândrescu : ,,O echipă MTI – CNAIR formată din Secretarul de Stat, Bogdan Mândrescu, directorul Direcției Implementare Proiecte din cadrul CNAIR, Felician Cerneștean și Directorul DRDP Buzău, Sorin Robu, au verificat stadiul lucrărilor pe Varianta Ocolitoare a Municipiului Tecuci în lungime de 6,94 km. Potrivit specialiștilor, circulația pe Varianta Ocolitoare va putea fi deschisă pe data de 28 decembrie, anul acesta. Varianta de Ocolire a Municipiului Tecuci se desprinde din DN24, traversează cu un pasaj superior DN24 și linia CF Mărășești – Tecuci la km. 0+385,95, continuă în aliniament până la intersecția la nivel cu DJ252H la km. 2+490, traversează cu pasaj superior linia CF Făurei – Tecuci la km. 6+416,29 și se finalizează la km. 6+945 (echivalent cu km. 6+801,29), la intersecția cu DN25.” a transmis CNAIR.
Întârzierea nepermisă pe șantierul Centurii Tecuci este criticată și de fostul secretar de stat, Horațiu Cosma care spune că termenul de finalizare era luna mai 2022 : ,,Centura Tecuci e gata, mai puțin 50 de metri ce au zăcut luni de zile blocați într-o linie electrică nerelocată. Este un caz clasic de proiect “pesedist” reziliat și relicitat la infinit. Lucrările pe cei 7km au început în urmă cu 13 ani. Chiar Grindeanu spunea acum un an că “zici că e centura Parisului. E mult prea mult, nu mai accept scuze și întârzieri, termenul de finalizare este mai 2022″. Abia ieri guvernanții au anunțat că au reușit să mute stâlpii buclucași și să se apuce de cei 50 de metri de drum nefinalizat. ” -Horațiu Cosma.
Primele lucrări au început în 2012 cu o firmă portugheză care se angajase să termine centura în 2013. Contractul a fost reziliat după un an, când ajunsese la un stadiu de 15%, pentru ca în 2015 să fie semnat un nou contract, de data aceasta cu o asociere de firme din Italia.
Şi acest al doilea contract a fost reziliat, fostul ministru al Transporturilor Răzvan Cuc rupând efectiv contractul în mai 2019, la un stadiu fizic de 60%.
A urmat o expertiză tehnică, licitaţia şi apoi, astăzi, semnarea contractului cu o asociere, liderul fiind din România, potrivit Companiei de Drumuri. „CNAIR a semnat contractul având ca obiect „Construcţia Variantei de Ocolire Tecuci – rest de executat”, cu ofertantul declarat câştigător, respectiv Asocierea SC Mavgo Holding SRL – SC Antrepriza de Construcţii Drumuri şi Autostrazi SRL (fosta SC Aqua Parc SRL) – SC BDU Maxi Construct SRL – Hydrostroy AD”, a anunțat, într-un comunicat, Compania de Drumuri.
Valoarea contractului este de 41.735.534,38 lei fără TVA. Durata contractului este de 12 luni (execuţie), iar garanţia de 5 ani.