Managerii companiilor de logistică din SUA se pregătesc pentru întârzieri în livrarea de mărfuri din China la începutul lunii ianuarie, ca urmare a anulării unor numeroase curse ale navelor transportatoare de mărfuri de către transportatorii oceanici, pe fondul declinului cererii, transmite CNBC, potrivit News.ro.
Transportatorii au implementat o strategie activă de gestionare a capacităţii, anunţând mai multe curse libere şi suspendând serviciile pentru a echilibra oferta cu cererea.
„Scăderea neîntreruptă a tarifelor de transport de containere din Asia, cauzată de o reducere a cererii, constrânge transportatorii oceanici să anuleze mai multe călătorii decât oricând, pe măsură ce utilizarea navelor atinge noi minime”, a declarat Joe Monaghan, CEO al Worldwide Logistics Group.
Comenzile de producţie plasare din SUA în China au scăzut cu 40%, potrivit celor mai recente date oferite de CNBC Supply Chain Heat Map.
Ca urmare a scăderii comenzilor, Worldwide Logistics a spus CNBC că se aşteaptă ca fabricile chineze să închidă cu două săptămâni mai devreme decât de obicei pentru Anul Nou Lunar Chinezesc. Ajunul Anului Nou Chinezesc cade pe 21 ianuarie anul viitor.
Cele şapte zile după sărbătoare sunt considerate sărbătoare naţională.
„Mulţi dintre producători vor opri activităţile la începutul lunii ianuarie pentru sărbătoare, care este mult mai devreme decât anul trecut”, a spus Monaghan.
Firma de cercetare a lanţului de aprovizionare Project44 spune că, după ce au atins niveluri record ale comerţului în timpul blocajelor din cauza pandemiei, volumul navelor TEU (unitate echivalentă cu douăzeci de picioare – 6 metri) din China către SUA a scăzut semnificativ de la sfârşitul verii 2022 – inclusiv o scădere de 21% din volumul total al containerelor navelor între august şi noiembrie.