Blidar, patronul Astra Arad, ultimatum pentru Primăria Capitalei: „Dacă tramvaiele noi nu circulă de Ziua Națională, întrerupem livrările și ne judecăm” / Tramvaiul Astra pentru București a fost prezentat de Siemens la Expoziția de la Berlin

Astra Probe București

Astra Arad va întrerupe livrarea tramvaielor noi și va acționa în judecată Primăria Capitalei dacă tramvaiele noi nu vor circula de 1 decembrie, Ziua Națională a României, a anunțat Valer Blidar, patronul producătorului care a livrat deja 13 unități din comanda de 100 de tramvaie noi.

Blidar a explicat vineri, la B1TV, că tramvaiele noi pentru București din gama Imperio Metropolitan de 36 de metri lungime respectă caietul de sarcini, au omologare de la instituții europene recunoscute, iar cele mai importante componente sunt originale Germania, marca Siemens, mai ales cele 4 motoare.

Ultimatumul producătorului către PMB vine după ce, în urmă cu o săptămână, Comisia de recepție a solicitat Autorității Feroviare Române din subordinea Ministerului Transporturilor să clarifice „cu celeritate și fără echivoc” dacă tramvaiele noi Astra Imperio Metropolitan București 2021 sunt sau nu omologate (detalii aici).

Valer Blidar a afirmat: „De la asociatul nostru din China, CRRC luăm doar aerul condiționat, atât, pe care îl luam oricum din Germania, de la aceeași firmă doar că în loc de 120.000, acum îl luăm direct cu 60.000, de la același producător. Aerul condiționat nu este un element critic, nu ține de siguranța circulației. Toate elementele (n.r boghiuri, frâne, roți) sunt din Germania. Dacă Primăria nu acceptă tramvaiele vom întrerupe fabricația, ne vom judeca, vom aduce experți din Elveția, Germania, din afară să nu poată fi suspectați de corupție și cred că vom câștiga. Eu știu ce produs face. Tramvaiul pentru București a fost prezentat de Siemens acum două luni la Expoziție la Berlin doar că e vopsit altfel (n.r Expoziția InnoTrans)”.

Întrebat ce se întâmplă dacă la sfârșitul lunii nu circulă tramvaiele (așa cum estima Primarul General, Nicușor Dan), Blidar a răspuns: „Domnule, dacă nu circulă la 1 Decembrie noi nu mai livrăm și ne judecăm”. Publicația Club Feroviar a arătat, vineri, că AFER a transmis PMB confirmarea omologării tramvaielor Astra pentru București.

Patronul Astra Arad a acuzat comisia de licitație din mandatul Gabrielei Firea de trucarea procedurii, fapt confirmat prin decizia definitivă a Curții de Apel București. În plus, Municipalitatea plătește de la buget corecții de aproape 90 de milioane de lei, 10% din valoarea contractului din cauza nerespectării procedurilor de atribuire.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

    • Problemaeste că toată lumea în România sunt experți dar fără nici o calificare și experiență , iar unii sunt sunt așa de escrocii de iți face scârbă dar sunt proștii ! Normal într-un stat în care domnești legea toată banda de hoți împreună cu Firea și mulți
      alții ar trebui să stea după gratii .

      • Orice , Inventie-inovatie ,trebuie sa fie studiata ,cercetata de Oameni spcialisti cu experienta in domeniu ! Din cate cunosc ,Astra Arad ,,, s-a nascut din fosta Intreprindere de Vagoane Arad ,care a intrat in flaiment iar Domnul Blidar ,ar fi cumparat fabrica Foarte bine ,ca s-a intamplat asa ,Sa mai , produca si Romania ceva ,dar nu oricum !

    • Toase Ion bolșevic haurist pesedist haurist. Vezii ca spui numai tâmpenii. Motorul acesta este mai modern și de ultimă generație. Adică funcționează pe o plajă între 100 și 150 KW. Cum 😆? Păi caracteristicile principale ale curentului care dau puterea unui angrenaj sunt tensiunea și intensitatea curentului. Cum U este fixa și I este data de înfășurare mai rămâne alt parametru al curentului care poate varia puterea motorului și anume frecventa curentului (maxim 50 herzi) Ei aceste motoare moderne dispun de o componenta electronica care modifica frecventa curentului și implicit puterea motorului pe boghiu în funcție de încărcătură. Priceput ceva Ioane pesedist? Rămași în urmă sunteți bucureștenilor.

      • Pn, adica puterea nominala , este puterea maxima ce poate fi furnizata in regim permanent. Poate deci furniza in mod continuu, adica 100% din durata de exploatare, doar 100kW. Evident ca modificand frecventa aceluiasi motor poti ridica nivelul puterii, insa indicii de fiabilitate se diminueaza.

      • Motorul in sine nu dispune de nicio componenta ,,electronica”, motorul e o masina electrica rotativa si atat. Actionarea motorului se face, in cazul nostru, cu un convertizor de tensiune si frecventa, iar frecventa nu e neaprat ,,maxim 50 Hz”, ca nu il alimentezi la priza din casa (motorul electric de tractiune al unui tren de metrou Bombardier are o frecventa nominala de 67 Hz, de exemplu). Mai mult, alimentarea tramvaiului o faci la 750 V c.c. nominal (in practica tensiunea in retea variaza intre 660 si 1100 V, de aia la Tatre si alte tramvaie mai vechi care nu au convertizor static pentru serviciile auxiliare veti vedea ca fileaza becurile), mai departe ai un invertor (sau mai multe) si un convertizor (sau mai multe, de regula cate unul pentru fiecare motor sau pentru o pereche de motoare). Nu am gasit pe undeva schema electrica a tramvaiului Imperio, cred ca as avea sanse mai mari s-o gasesc pe Elodia decat orice informatie tehnica despre Imperio.
        In fine, revenind la motor, puterea NOMINALA nu are cum sa varieze! Asta iti poate spune si un elev de liceu electric. Poti regla puterea unui motor, dar pe placuta de pe el intotdeauna se va inscrie puterea nominala, nu treptele de reglare, ca reglarea e treaba altor echipamente, diferite de motor. Prin urmare, daca pe motor e stantat Pn=100 kW, pai 100 de kW scoti din motorul ala, atat garanteaza producatorul, la atat rezista motorul, daca vrei mai mult, o faci pe barba ta si s-ar putea sa faca poc. Reglarea in frecventa o faci din raportul U/f, doar ca asta inseamna doar reglarea turatiei motorului si a cuplului, nu poti depasi puterea, pentru ca oricat ai regla tu tensiunea si freceventa, la un moment dat te vei lovi de curentul maxim pe care il permite invertorul. Cand ajungi la valorile nominale, vei avea U, I si f nominale (ca peste aceste valori nu ar trebui sa te lase convertizorul sa treci), implicit puterea (care e U*I*cos(f) la motorul de c.a.) nominala o vei avea atunci. Iar aia e cea scrisa pe motor.

      • Toate motoarele cu convertizor nu se incarca peste puterea nominala. Din tensiune si frecventa il duc si la 200Kw dar nu mai e motor de tramvai, e jucarie de laborator.

    • Inseamna ca trebuie schimbate si componentele elctronice sa reziste la o Pn de 120 Kw, nu doar motoarele.

  1. Dacă Astra Arad vinde tramvaiele către o companie străină și acea companie le da primăriei București, cu un adaos oneros, desigur, atunci nu mai este nicio problemă. Sunt de import și merg. Dar dacă vin direct din România, făcute cu munca românilor în fabrici românești….nu e bine.

  2. Sa va fie rusie iudelor !
    Ca ziceti intunericului lumina si uratului frumos ! Ca sunteti morminte varuite si va dati mari dar sunteti goi pe dinlauntru

  3. Autobuzele noi din București nu le-a mai verificat nimeni, pt ca a fost data șpagă și mita cui trebuie, pe timpul mandatului doamnei Firea. Tramvaiele noi de la Astra Arad le verifica 25 de ani pana se strica unul din ele. De ce nu le baga în circulație? Pentru ca nu s-a dat nici un leu sau euro șpagă sau mita, atât de simplu. Totul în România trebuie uns cu bani, dar absolut totul, altfel nimic nu se învârte.

    • Administrația ND. Totul în ritmul melcului. Oricum tramvaiele noi nu sunt meritul lui. Așa că hai s_o lăsăm baltă. Mai acum ceva luni zicea că firea le-a luat și nu sunt bune. Nu “e bune turcești nu e bune nici românești”. Ce să mai zic… se plânge că “fosta administrație”. De când e el nu merge nimic așa că nu mă miră. Și pe Bd Vasile Milea, până nu se iscă scandal, nu circula tramvaiul. Și terminați cu astea cu piedicile puse de firea. Acum e el la cârma capitalei. De 2 ani și nu face nimic. Să nu mai aud faza cu scos primăria din faliment , ăia care cred în această afirmație sunt niște retarzi labili. Dacă era Băsescu primar era București peste Cluj.

      • “de 2 ani nu face nimic”, clar, conductele alea de termoficare nebagate in seama de nimeni se pun singure, la fel si datoriile primariei, e un bullshit, Primaria avea bani ca manelisti si ND baga vrajeli. Nici tramvaiele noi nu sunt meritul lui, ci al lui Viorel Lis, atunci a inceput licitatia si acum ND doar a semnat. Cat despre Basescu, #ciorbareincalzita…

  4. Nicusor Dan e fricos, nu ia. O solutie rapida ar fi sa inscriptioneze placutele de pe motoare cu Pn 150Kw cat spuneau cei de la Astra ca pot rezista si nu mai poate nimeni comenta. Primaria nu are stand de probe pentru a le verifica.

  5. Am fost la ,,expozitia” de la Berlin (in fond targul Innotrans, cel mai mare targ de transporturi din Europa) si in 2022 si in 2018 (in 2020 nu s-a tinut) si nu a fost acolo nicio roata de tramvai Astra! Au avut un stand si atat.
    De fapt, tramvaiul despre care spune dl. Blidar ca a fost la expozitie a fost prezentat in anul 2012 (da, acum 10 ani), la editia de atunci a Innotrans, dupa care a fost vandut primariei din Arad vreo 2 ani mai tarziu.

  6. N-au demnitatea sa-si recunosca ,,greseala” cum isi numesc politicienii romani hotia. Critica primaria si tot ei ameninta cu procese la justitia romana.

  7. Produse neconforme. Nu se riscă nimeni. Nu Blidar intră la pârnaie ci ND. Deci purceaua e moartă în coteț.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.