Autostrada Transilvania: Lotul de un miliard de Euro dintre Poarta Sălajului și Nușfalău care include Tunelul Meseș, fără constructor la exact doi ani de la lansarea licitației. Pe A 3, de la Cluj la Borș, CNAIR nu are contracte pe 96 de kilometri

Autostrada Transilvania UMB Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură

Lotul Poarta Sălajului -Nușfalău care include și Tunelul Meseș nu are constructor desemnat nici măcar la doi ani de la lansarea licitației și este departe de semnarea contractului pentru proiectarea și execuția celor 41 de kilometri (tunelul Meseș are 3 kilometri).

Licitația pentru lotul cu Tunelul Meseș a fost lansată acum doi ani, pe 18 noiembrie 2020 pentru o valoare de 4,4 miliarde lei (880 milioane Euro), dar valoarea reală a lucrărilor va depăși un miliard de euro. Este unul dintre cele mai importante și dificile proiecte ale CNAIR, dar investiția bate pasul pe loc. Din 5 august, atunci când Curtea de Apel București a respins apelul Strabag după o contestație Astaldi (detalii aici) Compania de Drumuri nu a reușit să finalizeze evaluarea candidaturilor, ultimul termen înscris în Sistemul Electronic de Achiziții Publice fiind 29 noiembrie. Totodată, în ultimii doi ani, costul real al lucrărilor a crescut semnificativ, iar ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a confirmat la începutul lunii necesitatea de reactualizare a indicatorilor tehnico-economici, după modelul metroului de la Cluj. De la Cluj Na Napoca până la Oradea și vama Borș 2, CNAIR nu are contracte semnate pe trei loturi ale Autostrăzii Transilvania : 41 kilometri Poarta Sălajului-Nușfalău, 29 kilometri pe Lotul Chiribiș-Biharia și alți 26 kilometri pe lotul Chiribiș-Suplacu de Barcău.

Șase constructori din Austria, Italia și Turcia au rămas în cursa pentru lotul de Autostradă Poarta Sălajului – Nușfalău, secțiune a Autostrăzii Transilvania care include și Tunelul din Pasul Meseș, cel mai lung tunel care va fi construit pe un drum de mare viteză din România. Antreprenorii sunt Mapa-Cengiz, Strabag-Acciona, Pizzarotti, Astaldi, Tefken (Turcia) și REC ULUSLARARASI İNŞAAT YATIRIM SANAYİ (Turcia).

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Câștigătorul acestui contract va avea la dispoziție maxim 12 luni pentru proiectare și de 36 luni pentru execuția lucrărilor. Pe sectorul de autostradă licitat, urmează să fie construite:

– Tunelul Meseș (cu două galerii ) în lungime de 2,89 km și cu 2 benzi de circulație pe sens,
– 65 de viaducte, poduri și pasaje.
Valoarea estimată a contractului este de 3,926 miliarde de lei (fără TVA) și este finanțat prin fonduri europene nerambursabile (POT).”
„Performanța” CNAIR arată astfel: o licitație lansată în toamna anului 2020 (mandatul Lucian Bode), candidaturi depuse în mandatul lui Cătălin Drulă și selectarea constructorilor în licitația restrânsă în mandatul lui Sorin Grindeanu, cel care a și anunțat această fază a procedurii de achiziție. Despre întârzierile nejustificate ale proiectului Economedia a scris și aici.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Minunat!
    Aceasta fantoma, CNAIR, trebuie inlociota!
    Toate caietele de sarcini la autostrazi sunt varza!
    Toate licitatiile sunt contestate!
    Niciun grafic de executie autostrazi nu e respectat!
    Vai mama lor!

  2. CE NU LE CONVINE ȘI LA CINE DINTRE TOȚI ACEȘTI ” PIONI ” ÎN ACEASTĂ MARE LUCRARE? FIECARE BAG TOT FELUL DE MOTIVE CA SĂ NU SE FACĂ CÂT MAI REPEDE, DEȘI ȘTIU CĂ MATERIALELE SE SCUMPESC DE PE O LUNĂ PE ALTA. AȘA FAC SAU /ȘI FAC ATUNCI CÂND ÎȘI CONSTRUIESC CASELE LOR URIAȘE? TOT AMÂNĂ ÎNCEPUTUL ȘI SFÂRȘITUL? NU ÎMI VINE SĂ CRED. TIMP DE 20 – 35 DE ANI, AI AVUT OAMENI INGINERI ROMÂNI CARE AU CONSTRUIT TRECUT ( PÂNĂ ÎN ANUL 1989 ), CELELALTE AUTOSTRĂZI, BARAJE, CĂI FERATE ȘI ÎNCĂ REZISTĂ, TU ADUCI FIRME STRĂINE CARE FOLOSESC ȘI MATERIALELE NOASTRE ( NISIPUL, CIMENTUL, APĂ, CURENTUL, ETC.) ȘI TOT DIN BANII NOȘTRI, CHIAR DACĂ SUNT CU ÎMPRUMUT TOT DIN ȚĂRILE DE UNDE SUNT FIRMELE DE CONSTRUCȚII. CÂND VOR FI GATA TOATE AUTOSTRĂZILE ȘI CĂILE FERATE, VĂ FI TÂRZIU, FIINDCĂ NU LE VĂ FOLOSI POATE NICI UN ROMÂN, DEOARECE VOR FI PLECAȚI MULȚI DIN ȚARĂ, PĂRINȚII ȘI BUNICII NOȘTRI VOR NU VOR MAI FI ÎN VIAȚĂ. POATE CĂ VOR FI FOLOSITE DE UCRANIENI ȘI ALTĂ NAȚIONALITATE. RUȘINE STATUL ROMÂN. DAR EL NU ARE RUȘINE. EL ÎȚI ÎNTOARCE SPATELE AȘA CUM A FĂCUT MINISTRUL RAFILA. MAI IMPORTANT A FOST SĂ AJUNGĂ LA SALĂ PENTRU A-ȘI UMPLE STOMACUL ȘI MAȚELE CU MÂNCĂURI ȘI BĂUTURI FINE.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.