Primăria Capitalei a efectuat noi teste pentru tramvaiele noi cumpărate de la Arad, de această dată în prezența președintelui Astra Arad, Valer Blidar care a lansat noi acuzații la adresa fostei administrații care a favorizat un producător din Turcia, neregulă confirmată chiar de Curtea de Apel și penalizată cu 10 % din contractul cu fonduri europene, după cum Economedia a scris aici. Noul termen estimat pentru punerea în circulație pe linia 41 este sfârșitul lunii, conform declarațiilor Primarului General, Nicușor Dan.
În noaptea de miercuri spre joi, tramvaiele de la Arad au fost supuse unor noi probe de anduranță pe linia 41, potrivit TVR Info, iar Blidar a acuzat blocajul din comisia de recepție care a întârziat aprobarea pentru introducerea în circulație a tramvaielor noi. Din iunie și până în prezent, Astra a livrat 12 tramvaie noi din contractul de 100 de unități : ,,Cei care au întocmit caietul de sarcini special pentru turci…ca să fie clar…tot ei sunt și în comisia de evaluare și îi întâlnim acum în comisia de recepție, deci oameni care s-au situat de la început împotriva Astra.” – a declarat Blidar. Anterior, patronul Astra o acuzase pe Gabriela Firea că încearcă să blocheze recepția (detalii aici).
Probele tehnice s-au finalizat a declarat și viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu (n.r responsabil cu domeniul transportului și infrastructurii) : ,,Nu este nicio problemă. Suntem în procedură de recepție, comisia se întrunește periodic. Probele tehnice au fost finalizate. După ce avem procesul final de recepție, ca la orice achiziție putem să le dăm oficial bucureștenilor”.
Din comisia de recepție fac parte specialiști din PMB, STB, TPBI și Autoritatea Feroviară Română. Una dintre problemele care a întârziat recepția tramvaielor noi a fost puterea motoarelor după cum Economedia a dezvăluit în exclusivitate. Rămâne de văzut dacă va fi acceptată recepția finală fără a fi nevoie de o reomologare așa cum s-a solicitat în Comisia de Recepție.