Ministerul Transporturilor a aprobat proiectul pentru lărgirea la 4 benzi pe DN 1 A la Mogoșoaia. Trecerile de pietoni vor fi asigurate cu pasaje pietonale dotate cu lifturi

Lărgire DN 1 A Buftea -Mogoșoaia Sursa : Consitrans/Ionel Scrioșteanu

Ministerul Transporturilor a aprobat Studiul de Fezabilitate pentru modernizarea și lărgirea Drumului Național 1 A pe tronsonul din zona localității ilfovene Mogoșoaia. Este un tronson de 1,3 kilometri care va fi lărgit la 4 benzi între Centura București de la Pasajul Mogoșoaia până în zona Palatului Mogoșoaia, șosea pe care se merge greu, în condiții de aglomerație în timpul săptămânii, dar și în week-end, mai ales în timpul verii. Contractul pentru documentația tehnică a fost semnat cu Consitrans, singura firmă care a depus ofertă la licitația de acum un an.

DN 1 A va fi lărgit la 4 benzi la Mogoșoaia, va avea scuar median pentru a împiedica pătrunderea pe contrasens, iar trecerile de pietoni vor fi asigurate cu două pasaje, unul subteran și altul peste șosea, ambele dotate cu lifturi, a transmis secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu : ,,Încă un pas pentru proiectul de lărgire la 4 benzi pe DN 1 A între Centura București și intersecția cu șoseaua Chitila-Parc Mogoșoaia. A fost avizat în Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere CNAIR studiul de fezabilitate al proiectului de lărgire la 4 benzi a DN1A și măsuri de siguranță rutieră pentru sectorul cuprins între Centura București și intersecția cu Șoseaua Chitila – Parc Mogoșoaia.

Soluția propusă de proiectant prevede:

4 benzi de circulație x 3,5 m

trotuare, cu o lățime de 2,5 m

zonă mediană de 1 m

pasaj pietonal subteran, dotat cu lift

pasaj pietonal suprateran, dotat cu lift

Sursa de finanțare a investiției este din fonduri externe nerambursabile, POIM 2014-2020. Tronsonul de drum național, cu o lungime de 1,28 km, traversează zona de intravilan a localității Mogoșoaia și este mărginit de proprietăți destinate rezidenței sau activităților comerciale. Este o măsură suplimentară de creștere a capacității de transport atât în zona Centurii București, cât și a DN1A.”

La licitația pentru execuția Centurii Buftea, proiect de aprox. 200 de milioane lei, CNAIR a primit o singură ofertă : Asocierea EM Prime Construct-Obras-EPR Asfalt.

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: