Romsilva, instituție din subordinea Ministerului Mediului, nu a finalizat eliberarea traseului pentru lotul de autostradă Poarta Sălajului – Zimbor unde lucrează constructorul român UMB, iar Compania de Drumuri nu reușește să rezolve descărcarea de la Zimbor, unde lotul de 12 kilometri se va conecta cu următorul tronson care include tunelul Meseș, acuză fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Horațiu Cosma (mandatul Cătălin Drulă).
Lotul Poarta Sălajului – Zimbor (12 km) este finanțat prin PNRR, contractul a fost semnat în 2020, iar termenul de finalizare este august 2024. Ministerul Transporturilor a emis autorizația de construire (parțială) în această vară.
„Pe autostrada A3 Transilvania Cluj – Zalău finanțată din PNRR, coaliția PSD-PNL nu a reușit să rezolve birocrația la un an de la debutul lucrărilor și riscă banii europeni. Pe sectorul Zimbor – Poarta Sălajului din județul Sălaj, suprafețele împădurite au fost scoase din circuitul forestier la începutul acestui an, însă nici până astăzi Guvernul prin Romsilva nu a fost capabil să elibereze amplasamentul. În consecință, constructorul român nu reușește să progreseze la nivelul demonstrat pe alte șantiere, iar stadiul fizic al șantierului publicat de Compania de Drumuri este abia la 12% pe un proiect început anul trecut”, a transmis Horațiu Cosma.
Video – baza UMB de la Zimbor cu fabrica de grinzi și castrul roman:
Totodată, fostul secretar de stat mai arată că lotul Poarta Sălajului – Zimbor nu are descărcarea asigurată la nodul rutier de conexiune cu lotul următor, lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (42 km) lotul cu tunelul Meseș.
„Cum o problemă nu vine niciodată singură, Sorin Grindeanu și CNAIR s-au asigurat că acest tronson de autostradă de 12km va fi ”muzeu” la finalizare și va sta nefolosit mult și bine. Motivul: sectorul vecin spre Zalău e blocat într-o licitație interminabilă, iar CNAIR nu a aprobat o descărcare temporară a traficului la capătul șantierului de la Poarta Sălajului. Nepăsarea și incompetența guvernanților actuali ne condamnă să nu circulăm pe autostrada de la Cluj la Zalău în următorii 2 ani”, spune el.
Statul care… stă l-a întârziat pe UMB și pe Drumul Expres Brăila – Galați (detalii aici). Pe de altă parte, contractele UMB au fost ajustate masiv pentru a acoperi creșterea prețurilor la materialele de construcții. Spre exemplu, pe lotul Zimbor – Poarta Sălajului (12 km), la contractul inițial de 680 de milioane lei, CNAIR a aprobat o suplimentare de 157 milioane (rezerva de implementare).