VIDEO Întârziere mare pe singurul șantier chinezesc din România : Centura Zalău a ajuns la doar 31 % după un an și jumătate de la primele lucrări. Constructorul din China are termen de finalizare primăvara 2023

Centura Zalău

Centura municipiului Zalău, singurul șantier (al CNAIR) unde lucrează un constructor din China este în întârziere, după un an și jumătate de la primele lucrări a ajuns la doar 31%, deși termenul de finalizare pentru cei aproape 6 kilometri de drum nou este primăvara anului 2023. Pentru a respecta termenul contractual de finalizare, lucrările ar fi trebuit să ajungă la aprox. 80 % spune Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor din partea USR în mandatul ministrului Cătălin Drulă. (stadiul fizic de doar 31 % este și cel publicat de CNAIR). Lucrările pentru centura Zalău (etapa I) au început în martie 2021 contractul cu firma Synohidro (China) fiind semnat în 2020, anterior Ordonanței de Urgență a Guvernului Câțu care a exclus firmele din China de la licitațiile publice din România. La începutul anului, șantierul centurii Zalău ajunsese la 20 % (detalii aici), iar după 8 luni a avansat doar cu 11 %, ceea ce este foarte puțin. Horațiu Cosma acuză conducerea Ministerului Transporturilor și a Companiei de Drumuri de neimplicare pentru accelerarea proiectului : ,,Șantierul centurii Zalău avansează cu frâna de mână trasă, după ce în 2021 începuse promițător. Anul trecut, în calitate de secretar de stat la Ministerul Transporturilor, m-am asigurat că proiectul variantei de ocolire Zalău este complet deblocat. Am soluționat scoaterea suprafețelor împădurite din circuitul forestier, am eliberat întreg amplasamentul centurii și am emis autorizația de construire. Lucrările pe cei 5,5km de centură porniseră bine. Trebuiau să se termine în 2 ani, în primăvara lui 2023. Însă, după înscăunarea coaliției anti-dezvoltare PNL-PSD-UDMR, a dispărut orice urmă de interes pentru bunul mers al proiectului. Astăzi, la un an și jumătate de la debutul lucrărilor, șantierul e doar la 31% stadiu fizic. Ar fi trebuit să se apropie de 80%, astfel încât să se finalizeze în termenul contractual. Creionasem un calendar accelerat anul trecut pentru o finalizare anticipată chiar la sfârșitul acestui an și îmi propusesem să mă țin de acest plan. Dar la cum arată lucrurile cu Grindeanu și Pistol la butoane, pare tot mai evident că nu vom putea circula nici în 2023 pe această centură atât de așteptată de zălăuani și sălăjeni care să scoată traficul greu din Zalău.” a transmis duminică, fostul secretar de stat, Horațiu Cosma.

Antreprenor este asocierea  Sinohydro (China) – SC GoodProod (România) care a câştigat contractul în 2020 pentru o valoare de 185 de milioane lei. În acest contract, componenta financiară a avut un punctaj de 60 de puncte, iar oferta tehnică 40 de puncte. Proiectul include cinci viaducte şi două poduri. Varianta Zalău are o lungime de 5,5 kilometri şi asigură legătura între DN 1 F (Cluj Napoca – Zalău – Satu Mare) şi Drumul Judeţean 191 C, termenul de execuţie fiind de 24 de luni cu 7 ani termen de garanţie.

Management şi utilaje din China, muncitori români

Compania din China asigură managementul pe şantier şi utilajele specializate, în timp ce forţa de muncă vine din plan local. De asemenea, şi unele utilaje sunt închiriate din ţară.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. CNADR âsta a gresit-o cu atribuirea contractului la chinezi.

    Poate reusesc la ei dar aici au dat-o in bara.

    Nu-mi imaginez cum e comunicarea cu: muncitorii, cu autoritățile șamd.
    Limba in care comunică.
    Probabil nu au înțeles că termenul final e in ani europeni.
    Ei ceed ca termenul e in ani marţieni!
    🤣

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.