Constructorul WeBuild (Astaldi) din Italia recunoaște întârzierile de pe lotul 5 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, dar promite că „schimbă viteza” pe șantier și va recupera întârzierea după primul an de la începerea șantierului. Lotul 5 Pitești – Curtea de Argeș are o lungime de 30 de kilometri, lucrările au început în septembrie 2021 și au un stadiu fizic de execuție de doar 12%, potrivit ultimei raportări CNAIR. Practic, în trei luni cu sezon plin în construcții, Astaldi a reușit un avans de doar 2-3% față de aproape 10% cât avea la începutul lunii mai (detalii aici).
Luni, la conferința de presă de la Ministerul Transporturilor unde s-a semnat contractul pentru proiectarea și execuția lotului 3 al Autostrăzii Sibiu – Pitești, directorul Astaldi pentru România, Bernabe Francesco, a dat vina pe războiul din Ucraina pentru întârzieri, dar a promis că recuperează pe șantier.
„Sibiu – Pitești lot 5 este un șantier foarte complicat, a depășit momentul foarte sensibil cu care ne confruntăm toți, noi, războiul din Ucraina care a avut o implicare destul de puternică în activitatea noastră. Cred că în ultima perioadă a fost evident efortul nostru pentru a recupera orice fel de întârziere și pentru a schimba viteza și pentru a livra șantierul cum e termenul din contract”, a spus Bernabe Francesco.
La rândul său, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a reamintit că WeBuild/Astaldi are certificate negative intermediare atât pentru Lotul 5, cât și pentru Podul Brăila, dar a spus că lucrurile se vor „debloca”.
„Sigur că nu o să le placă celor cu care azi am semnat acest contract, dar pe lotul 5, Ministerul Transporturilor (CNAIR) a dat un certificat negativ, conform legii. Am avut discuții cu WeBuild, am înțeles motivul întârzierii. Îi cred pentru că sunt o firmă serioasă cu multe proiecte mari în România. Sunt optimist că se va recupera această perioadă”, a transmis Grindeanu.