Licitația pentru execuția Autostrăzii Focșani-Bacău va fi lansată săptămâna viitoare, a anunțat marți, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, într-un interviu la Antena 3. Este ultima secțiune a întregului proiect A 7 Ploiești-Pașcani ,,Autostrada Moldovei” care, încă nu este lansată în licitație. Compania de Drumuri a aprobat proiectul tehnic pe 22 iulie și urmează să trimită documentația pentru validare la Agenția Națională pentru Achiziții Publice. Luni, CNAIR a lansat licitația pentru execuția secțiunii Bacău-Pașcani.
Autostrada Focșani – Bacău are o lungime de 96 kilometri, include 3 loturi și face parte din proiectul Autostrăzii Moldovei Ploiești – Pașcani (320 km), cel mai mare proiect rutier din UE finanțat prin PNRR.
Valoarea totală a investiției este de aproape 9 miliarde lei cu 91 de poduri și pasaje.
Focșani-Bacău are o lungime de 95,9 km și este formată din 3 loturi:
Lotul 1: 35,60 km (Focșani-Domnești Târg),
Lotul 2: 38,78 km (Domnești Târg-Racăciuni),
Lotul 3: 21,52 km (Racăciuni-Bacău).
Documentația de atribuire va fi transmisă la ANAP pentru validare iar ulterior contractele pentru execuția lucrărilor vor fi lansate în licitație. Proiectul este finanțat prin PNRR și are o valoare estimată de 8,78 miliarde de lei (fără TVA)”, transmis Pistol.
Secțiunea cu o lungime de 96 de kilometri cuprinde trei loturi, iar cel mai lung, de aproape 40 de kilometri, este între Domnești Târg și Răcăciuni. Ministerul Transporturilor estimează că pe cele trei loturi vor lucra aproximativ 1.700 de drumari. „Oportunitatea realizării obiectivului, pe lângă beneficiile economice pe care le va genera, rezidă și din efectele asupra gradului de ocupare a forţei de muncă care se estimează la un numar de 1.700 angajați pentru perioada proiectării și execuției lucrărilor. În faza de operare, întreținerea autostrăzii se va realiza cu personal CNAIR SA, conform programelor multianuale”, arată Ministerul Transporturilor.
În urma analizei distanței de vizibilitate, pe mai mult de 80% din lungimea Autostrăzii Focșani – Bacău se poate circula cu viteza de 140 km/h.
Marți, fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă a reclamat viteza redusă a marilor proiecte de infrastructură din Moldova, din cei 380 de kilometri ai Autostrăzilor A 7 și A 8 (Moldovei și Unirii cu finanțare prin PNRR) nefiind niciun lot efectiv în șantier.