Autostrada Focșani – Bacău: CNAIR a aprobat proiectul tehnic, urmează lansarea licitației pentru execuție/ 1.700 de drumari vor lucra pe cele trei loturi

A 7 Focșani Bacău

Compania de Drumuri a aprobat, vineri, proiectul tehnic al Autostrăzii Focșani – Bacău, ultima etapă înainte de lansarea licitației pentru execuția lucrărilor. Secțiunea Focșani – Bacău are o lungime de 96 kilometri, include 3 loturi și face parte din proiectul Autostrăzii Moldovei Ploiești – Pașcani (320 km), cel mai mare proiect rutier din UE finanțat prin PNRR.

Valoarea totală a investiției este de aproape 9 miliarde lei cu 91 de poduri și pasaje incluse, a transmis șeful CNAIR, Cristian Pistol.

„Am aprobat astăzi Proiectul Tehnic al Autostrăzii Focșani-Bacău, secțiune care care face parte din A7 (Autostrada Moldova).

Autostrada Focșani-Bacău are o lungime de 95,9 km și este formată din 3 loturi:
Lotul 1: 35,60 km (Focșani-Domnești Târg),
Lotul 2: 38,78 km (Domnești Târg-Racăciuni),
Lotul 3: 21,52 km (Racăciuni-Bacău).
Documentația de atribuire va fi transmisă la ANAP pentru validare iar ulterior contractele pentru execuția lucrărilor vor fi lansate în licitație. Proiectul este finanțat prin PNRR și are o valoare estimată de 8,78 miliarde de lei (fără TVA)”, transmis Pistol.
Secțiunea cu o lungime de 96 de kilometri cuprinde trei loturi, iar cel mai lung, de aproape 40 de kilometri, este între Domnești Târg și Răcăciuni. Ministerul Transporturilor estimează că pe cele trei loturi vor lucra aproximativ 1.700 de drumari.
„Oportunitatea realizării obiectivului, pe lângă beneficiile economice pe care le va genera, rezidă și din efectele asupra gradului de ocupare a forţei de muncă care se estimează la un numar de 1.700 angajați pentru perioada proiectării și execuției lucrărilor. În  faza de operare, întreținerea autostrăzii se va realiza cu personal CNAIR SA, conform programelor multianuale”, arată Ministerul Transporturilor.
În urma analizei distanței de vizibilitate, pe mai mult de 80% din lungimea Autostrăzii Focșani – Bacău se poate circula cu viteza de 140 km/h.
Profilul transversal
Lățime platforma Autostrada: 26,00 m, din care:
         – parte carosabilă (2 benzi pe sens): 2x2x 3,75 m = 15,00 m;
          – bandă mediană (impermeabilizată): 3,00 m;
          – bandă staționare de urgență, câte una pe fiecare sens de circulație: 2×2,50m =5,00 m;
          – acostamente: 2 x 0,50 m=1,00 m;          – benzi de ghidare: 4 x 0,50 m;
          – spațiu pentru parapete (în afară platformei): 2 x 1,70 m;
Lățime platformă în zona benzilor suplimentare de accelerare/ decelerare, 28.00 m din care:
partea carosabilă (2 cai unidirecţionale) – 2 cai x 2 benzi pe sens x 3.75 m;
zona mediană – 3.00 m;
benzi de ghidare – 2 x 0.50 m;
benzi de încadrare – 2 x 0.50 m;
 banda de accelerare/decelerare – 2 x 3.50 m;
 acostament – 2 x 0.5m;
 pentru zona de amplasare a parapetelor, platforma se lărgeşte cu 2×1,70m=3,40m”

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: