Linia de tren Cluj-Napoca – Oradea: CFR licitează consultanța și supervizarea lucrărilor pe primele două loturi, Cluj-Napoca – Aghireș și Aghireș – Poieni. Contract de aproape 43 milioane lei

CFR SA modernizare CF Sursa CFR Infrastructură

CFR Infrastructură a lansat în SICAP un contract în valoare de aproape 43 milioane lei pentru consultanțӑ și supervizarea proiectӑrii și execuției lucrӑrilor pentru electrificarea și reabilitarea primelor două loturi ale liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor. Este vorba despre Lot 1 Cluj-Napoca – Aghireș și Lot 2 Aghireș – Poieni.

Contractul este împărțit pe cele două loturi, iar un singur operator poate participa la ambele.

Pentru celelalte două loturi, Lotul 3 Poieni – Aleșd și Lotul 4 Aleșd – Frontieră Ungaria, urmează să fie lansată o altă licitație de supervizare.

Licitația pentru modernizarea și electrificarea Magistralei M 300 Cluj-Napoca – Oradea, al doilea cel mai mare proiect feroviar finanțat prin PNRR, este încă în lucru. În mai, CFR Infrastructură a primit 19 oferte pentru aceste lucrări. Linia de tren dintre Cluj, Oradea și Episcopia Bihor până la frontiera cu Ungaria are o lungime de 166 km, iar valoarea întregului proiect este de peste 7,5 miliarde lei, din care finanțarea prin PNRR acoperă 6,5 miliarde lei.

„Proiectul vizează electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj – Oradea – Episcopia Bihor şi presupune realizarea unei infrastructuri ce va permite viteze maxime cuprinse între 100 km/h şi 160 km/h. Electrificarea şi reabilitarea tronsonului de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor conduce la realizarea unei infrastructuri feroviare optimizate. Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe actualul tronson de cale ferată existent, cu excepţia unor zone în care este necesară mărirea razelor curbelor în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie şi asigurării parametrilor pentru circulaţia cu viteză sporită. Prin proiect se realizează 18.0 km de linie dublă nouă. Se desfiinţează trecerile la nivel care nu respectă reglementările şi se realizează pasaje denivelate”, arată Nota de Fundamentare.

Durata lucrărilor este de 4 ani, iar lucrările se fac pentru creșterea vitezei la 160 km/h pentru trenurile de călători, respectiv 120 km/h pentru trenurile de marfă. Traseul ar putea fi inclus în proiectul liniei de mare viteză Budapesta – București – Constanța.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: