Heathrow a cerut companiilor aeriene să nu mai vândă bilete pentru zboruri de vară și a impus o limită zilnică de 100.000 de pasageri care pleacă de pe aeroport, în timp ce se străduiește să facă față valului de călătorii, transmite The Guardian.
În ultimele săptămâni, hub-ul londonez a avut parte de scene haotice, la fel ca multe alte aeroporturi din Marea Britanie, cu cozi lungi, pe fondul lipsei de personal la sol și al companiilor aeriene care au anulat mii de zboruri.
Companiile aeriene plănuiau să opereze zboruri care ar fi dus la aproximativ 104.000 de pasageri pe zi la Heathrow, a precizat aeroportul, care a adăugat că, în medie, aproximativ 1.500 din cele 4.000 de locuri zilnice excedentare au fost deja vândute, “așa că le cerem partenerilor noștri să nu mai vândă bilete de vară pentru a limita impactul asupra pasagerilor”.
Înainte de pandemie, aproximativ 110.000 – 125.000 de persoane plecau de pe Heathrow în fiecare zi în timpul verii, în medie.
Cerându-și scuze față de cei afectați, Heathrow a declarat că limitarea numărului de pasageri va însemna că unele călătorii de vară vor fi fie mutate în altă zi sau pe alt aeroport, fie anulate.
“În ultimele săptămâni, în condițiile în care numărul pasagerilor care pleacă a depășit în mod regulat 100.000 pe zi, am început să vedem perioade în care serviciile scad la un nivel inacceptabil: cozi lungi, întârzieri pentru pasagerii care au nevoie de asistență, bagaje care nu călătoresc cu pasagerii sau care ajung cu întârziere, punctualitate scăzută și anulări de ultim moment”, a scris marți directorul executiv al Heathrow, John Holland-Kaye, într-o scrisoare deschisă adresată pasagerilor.
Articolul integral AICI