ANPC a amendat patru mari hoteluri din Capitală, cu sume totale de 95.000 de lei, pentru lipsa igienei

hotel intrare Sursa foto: Pexels

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a derulat în această săptămână controale în spațiile de cazare din București și a amendat și sancționat patru mari hoteluri din Capitală, pentru lipsa igienei și alte nereguli.

Astfel, Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor din Municipiul București (CPCMB a controlat, în perioada 4-5 iulie 2022, patru dintre cele mai cunoscute hoteluri din București): Union, Continental București Nord, Ambasador și Novotel.

Comisarii CPCMB au aplicat, în urma controlului, amenzi contravenționale în valoare totală de 95.000 lei, cărora li s-au adăugat și măsuri complementare, după cum urmează:

  • Oprirea temporare a prestării de servicii până la remedierea deficiențelor pentru
  • 16 camere de la Hotel Continental București Nord (pentru acestea fiind propusă și închiderea temporară pentru o perioadă de până la 6 luni),
  • 35 camere de la Hotel Ambasador
  • 2 camere de la Hotel Novotel
  • Oprirea temporară a prestării de servicii până la remedierea deficiențelor pentru 3 agregate frigorifice de la Hotel Continental București Nord și Novotel.

Abaterile constatate de echipele de control, în spațiile destinate alimentației publice, au fost:

  • utilizarea unor grătare și cuptoare neigienizate corespunzător
  • utilizarea unor ustensile de bucătărie neprofesionale, cu grad ridicat de uzură
  • utilizarea unor agregate frigorifice neigienizate corespunzător, cu grătare cu vopsea exfoliată, urme de rugină, chedere depreciate, cu ventilatoare care prezentau depuneri de praf și impurități
  • folosirea unor produse alimentare fără eticheta cu elemente de identificare și caracterizare, precum și fără data limită de consum
  • nerespectarea condițiilor de temperatură pentru păstrarea unor preparate
  • depozitare în condiții necorespunzătoare a unor produse alimentare
  • folosirea unor materii prime cu etichete greu lizibile

În ceea ce privește neregulile găsite în spațiile de cazare, menționăm:

  • folosirea unor camere neigienizate, cu conditii igienico-santiare precare,cu protecții de saltea rupte, cu fire de păr, saltele și pilote pătate, perdele arse, rugină în băi, mochetă pătată, peticită, atât în camera, cât și pe holuri, depuneri de praf
  • lipsa plaselor împotriva insectelor, la ferestre
  • folosirea în camera a unor mape cu informații incomplete pentru turiști.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: